Lelaki ini dakwa tahu siapa dalang yg bvnuh Tangmo, teguran Ustaz Kazim buat ramai mula sedar

Seorang lelaki di wilayah Sutthisan, Thailand bertindak ‘terjun’ dari balkoni sebuah kondominium selepas dipercayai bertengkar dengan rakannya berkaitan dengan kes kem4tian selebriti terkenal iaitu Tangmo Nida.

Gaduh sebab isu Tangmo

Menerusi laporan Bangkok Post, lelaki berusia 20 tahun itu dilaporkan meninggal dunia kerana mengalami keceder4an gara-gara melompat dari balkoni rumah rakannya.

Mangsa dikatakan melawat rakannya yang berusia 30 tahun itu dan mereka dipercayai bertelingkah mengenai isu kem4tian Tangmo sebelum dia bertindak mengamuk kerana kalah dalam perdebatan tersebut.

Difahamkan, lelaki berkenaan merupakan seorang pengarang kisah fiksyen yang mengatakan bahawa dia mengetahui siapa dalang di sebalik kem4tian selebriti terkenal itu.

Walau bagaimanapun, rakannya mengakui bahawa dia tidak melihat mngsa terjun dari balkoni kerana sedang bersembunyi di dalam bilik air.

Saya menyorok di dalam bilik air dan keluar apabila bunyi sudah reda. Saya buat keputusan untuk membawa makanan untuk menenangkannya.

Tapi bila saya keluar, saya mendapati dia dah terjun dari balkoni

Sempat ambil d4dah

Ujarnya lagi, dia merasakan bahawa mngsa sedang berhalusinasi kerana mereka sempat mengambil d4dah jenis methamphet4mine sebelum bergaduh.

Saya rasa dia berhalusinasi kerana kesan dari dad4h yang kami ambil. Saya tak rasa dia terjun sebab kecewa dengan isu Tangmo.

Walau bagaimanapun, rakan mngsa ditahan atas kesalahan mengambil serta memiliki dad4h kerana pihak polis menemui d4dah jenis meth4mphetamine serta alat menghisap dadah, namun menyangkal dakwaan bahawa dia terlibat dalam kem4tian mangsa.

Dalam pada itu, ibu mangsa mengatakan bahawa dia tidak percaya bahawa anak lelakinya itu membuat keputusan untuk membunuh diri hanya disebabkan kes kem4tian Tangmo dan mendakwa anaknya mempunyai kehidupan yang lancar serta sudah memenuhi impian sebagai seorang pengarang.

Anak saya seorang yang tabah dan pandai menyara dirinya sendiri sejak kecil lagi.

Susulan daripada itu, pihak polis masih menunggu laporan hasil bed4h siasat, namun tidak menolak sebarang kemungkinan m4ngsa terjatuh akibat ditolak atau kem4langan.

Sibuk siang, malam, Tangmo…Tangmo’

Kuala Lumpur: Penceramah bebas Datuk Ustaz Kazim Elias menegur sikap orang ramai yang disifatkan berlebihan dalam memberi perhatian kematian pelakon Thailand, Tangmo Nida, sejak tiga minggu lalu.

Ustaz Kazim dalam satu rakaman ceramah yang dimuat naik pengguna aplikasi TikTok @SaidahSprdn berkata, sepatutnya ada perkara lain yang boleh dibincangkan termasuk bulan Ramadan yang bakat disambut tidak lama lagi.

“Orang kita ni tak ada kena mengena dengan dia pun dia sibuk. Aktres Thailand Tangmo mati sibuk siang malam, siapa bunuh dia, kesian. Siang malam duk cerita Tangmo, Tangmo apa? Lantak dia la dah mati. Tak ada kena mengena dengan kita pun. Nak kata sepupu pun tidak, anak sedara pun tidak.

“Membicarakan tentang dia lebih daripada membicarakan nak sambut Ramadan. Apa orang Melayu kita ni, pelik. Pelik tuan-tuan. Benda yang tak ada kena mengena dengan dia, dia sibuk bincang. Orang Kedah kata ‘tak ada bertadong dengan dia.

“Bertadong ni tak ada kaitan. Siang, malam pagi, petang duk bincang Tangmo, Tangmo, Tangmo pening kepala kita tuan-tuan. Biaq pi kat depalah (biarkanlah mereka), banyak hal lain yang kita boleh bincang.” Katania.

Terdahulu, mayat Tangmo dijumpai oleh pasukan penyelamat tempatan selepas hilang pada malam 26 Februari dipercayai lemas.

Mayatnya ditemui terapung di sungai sekitar 300 meter dari Pibulsongkram Pier, Nonthaburi, Bangkok, kira-kira 1 kilometer dari lokasinya terjatuh.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Bangkok Post

Be the first to comment on "Lelaki ini dakwa tahu siapa dalang yg bvnuh Tangmo, teguran Ustaz Kazim buat ramai mula sedar"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*