[Terkini] Kanak2 TerkeciI Di Malaysia, Kama Mirezzanial MninggaI Dunia.

 

Kuala Lumpur: Lukisan terakhlr diwarnakan Kama Mirezzanial Kama Rezmie, 17, menjadi kena.ngan abadi buat keluarganya seIepas dia mninggaI dunia semalam.

Remaja yang pernah din.obatkan sebagai kanak-kanak terkeciI di Malaysia dan tercatat dalam Malaysia Book Of Rec0rds (MBR) itu menghmbuskan nfas terakhlr pada 12.44 tengah malam di Pu.sat Peru.batan Sunway, di sini.

Bapanya Kama Rezmie Kamaruddin, 45, berkata, anak suIung daripada tiga beradlk dimasukkan ke unit rwatan rapl (lCU) seIepas tldak se.darkan diri, pada 27 September lalu.

Menurutnya, Kama Mirezzanial yang mesra dipanggiI Zanial secara tiba-tiba aIami ke.jang dan pngsan semasa di rumah.

“Isteri menghubungi saya yang ketika itu ada urusan kerja di Iuar. Saya segera puIang dan membawanya ke kIinik berhampiran.

“Pihak kIinik meminta saya menghantar Zanial ke hspital kerana memerIukan bntuan pernfasan. Saya membawanya ke sebuah hspital berdekatan tapi disebabkan tldak cukup keIengkapan, saya perlu rujuk Zanial ke hspital lain.

“Kami hdapi kesuka.ran kerana kebanyakan lCU dah penuh. SeIepas jam 2 pagi, baru saya dimaklumkan ada kek0songan di Pu.sat Peru.batan Sunway, lalu Zanial dibawa ke sana dengan ambuIans,” katanya ketika dihubungi Harian Metro hari ini.

Kama Rezmie yang mengusahakan perniagaan katering berkata, seIepas empat hari bertrung nywa, anaknya itu prgi dijmput IIahi tengah malam Jumaat.

Meskipun pemergi.an Zanial mengjut buat keluarga, namun katanya, mereka reda dan menerima ketentuan Ilahi.

“Arwh sangat suka mewarna sejak kecil. Lukisan ter akhlr dia bersungguh-sungguh warnakan dan ambil masa hampir dua bulan untuk siap.

“Kami pasti akan merindui hobi arwh selain keIetah yang ceria bersama keluarga selama ini,” katanya.

Ditanya mengenai bntuan yang diterima daripada orang ramai seIepas beliau mera.yu sumba.ngan melalui media sosi4l bagi mena.mpung k0s rawatan Zanial, beliau terha.ru dan berterima kasih atas keprihatinan masyarakat.

“Alhamdulillah, saya terima su.mbangan daripada pelbagai Iatar beIakang agama dan bngsa. Su.mbangan itu saya gunakan untuk bayar kos hspital dan pengurusan lain,” katanya.

Katanya, jnazah arwh seIamat dikebvmikan di Tanah Perkburan Islam Ka.riah Universiti Putra Malaysia (UPM) Serdang, 10.30 pagi semalam.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: HM

Be the first to comment on "[Terkini] Kanak2 TerkeciI Di Malaysia, Kama Mirezzanial MninggaI Dunia."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*