Tak Lengkap Dos V4ksin, Bakal Pengantin Pulang Ke Kampung Diarah Berp4tah Balik

 

GARA-GARA belum lengk4p suntik4n d0s v4ksin C0vid-19, sepasang kekasih yang mahu pulang ke kampung untuk mendirik4n rumah tangga diarahkan berpat4h balik ketika melalui sekat4n jalan raya (SJR) Jeli, Kelantan.

Menurut Ketua P0lis Kelantan, Datuk Shafien Mamat, pasangan berusia 39 dan 44 tahun itu dipercayai dari Perak menuju ke Pasir Mas turut dikenakan k0mpaun sebelum diarah berpat4h balik pada jam 12 tengah hari Jumaat.

Selain pasangan kekasih itu, pihaknya turut mengenakan k0mpaun kepada 10 lagi individu di Tanah Merah pada awal pagi Jumaat atas kesalah4n beriad4h tanpa lengkap dua d0s vaksin4si.

“Kesemua 12 individu berkenaan dik0mpaun sebanyak RM2,000 mengikut Akta Pencegah4n dan Pengawalan Peny4kit Berj4ngkit 1988 (Akta 342),” katanya.

Shafien sebelum itu membuat pemantauan Ops Pematuh4n C0v1d-19 Pelan Pemulih4n Negara (PPN) Fasa 2 di Pantai Geting, Tumpat.

Tambah Shafien, pihaknya juga menggunakan dua dron untuk memantau pematuh4n pr0sedur operasi standard (SOP) di kawasan tumpu4n pelancong di negeri tersebut, di mana turut melibatkan kawasan pantai iaitu di Tumpat dan Bachok.

“Penggunaan dron ini adalah untuk membantu memudahkan kerja pemantau4n dan untuk kami mengambil tindak4n jika berlaku pelanggar4n SOP melibatkan kawasan-kawasan berkenaan,” jelasnya.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Sinar Harian

Be the first to comment on "Tak Lengkap Dos V4ksin, Bakal Pengantin Pulang Ke Kampung Diarah Berp4tah Balik"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*