Aqilah Satu-Satunya Mngsa Terselamat Akhirnya Sedarkan Diri. Ini Reaksi Pertama Diberikan Aqilah

Terkini, berita baik diterima apabila mngsa terakhir ker4cunan karb0n mon0ksida, Nor Aqilah Mohd Safwan, 21, dilaporkan sudah sedarkan diri daripada k0ma selepas seminggu menerima raw4tan.

Saat paling dinantikan itu berlaku di mana alat bantuan pernafasan yang digunakan Nor Aqilah turut dicabut pasukan perub4tan apabila pes4kit berada dalam keadaan stabil.

Menurut Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah, Asisten Komisioner Shafee Abd Samad, mngsa juga dikatakan mengenali ahli keluarga yang datang melawatnya.

Aqilah beri reaksi angguk kepala kepada ahli keluarga

” Alhamdulillah, polis menerima maklumat Nor Aqilah sudah sedar daripada k0ma dan dia mengangguk kepala tanda mengenali ahli keluarga yang datang melawatnya,” katanya di sini, hari ini.

Sementara itu menerusi perkongsian rakan Aqilah di Instagram turut menceritakan perkara sama.

Aiman Shuhairi yang merupakan kenalan rapat Aqilah memberitahu Aqilah sudah sedarkan diri dan menangguk kepala kepada ahli keluarga yang datang melawat.

Malah Aqilah juga akan dipindahkan ke wad biasa selepas ini.

Dalam kejadian Rabu minggu lalu, keempat-empat mngsa, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri serta dua beradik kembar Nor Adilah dan Nor Aqilah masing-masing berusia 21 tahun, berhenti rehat di tempat letak kereta stesen minyak di Sama Gagah sebelum meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing-masing dekat Sungai Petani dan Gurun, Kedah.

Bagaimanapun, empat mngsa yang belajar di sebuah kolej kejururawatan dekat Batu Caves ditemui tidak sedarkan diri oleh seorang bapa mngsa di dalam kereta yang dinaiki mereka akibat terhidu karb0n mon0ksida.

Sharifah Fariesha ditemui m4ut di lokasi kejadian manakala Ayuni Shazwanie meninggI dnia dalam perjalanan menerima raw4tan di Hspital Seberang Jaya (HSJ).

Tidak lama kemudian, Nor Adilah dilaporkan meninggI dnia selepas menerima raw4tan di Hspital Angkatan Tentera Lumut, Perak.

Manakala, kembarnya pula, Nor Aqilah dibawa ke Unit Raw4tan Rapi (ICU) Hspital Angkatan Tentera Tuanku Mizan di Kuala Lumpur.

” Berdasarkan maklumat diterima, mngsa berada dalam keadaan stabil walaupun ketika ini dia dik0makan pasukan perubatan untuk menjalani raw4tan di Unit Raw4tan Rapi (ICU) Hspital Angkatan Tentera Tuanku Mizan di Kuala Lumpur,” katanya tadi.

Ibu Aqilah kongsi perkembangan

Sementara semalam, menerusi satu perkongsian rakan lelaki Aqilah di Intagram, ibu Aqilah dilihat meluahkan kata-kata selepas melihat perkembangan positif ditunjukkan.

” Alhamdulillah dah boleh makan dah, tengok muka adik dah kembali macam adik yang dulu..doakan adik, hari ini doktor dah bagi adik makan melalui tiub.

” Nafas adik pun dah laju, ubat tidur pun dah stop..InsyaAllah adik sedar esok lusa,” tulis ahli keluarga dipercayai ibu Aqilah.

Kata ibu Aqilah lagi, kulit wajah Aqilah kelihatan kuning disebabkan hati tidak berapa berfungsi, namun hari ini alhamdulillah kuning tersebut sudah berkurangan.

” Adik alhamdulillah, doktor dah buang ubat-ubat dia, nampak macam adik sedar dah, kerap batuk tapi tak keluar macam kita..kesian tengok dia”

” Doa kat adik, kesian tengok duk batuk macam terangkat badan-badan..” tulis ibu Aqilah lagi.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : https://www.asiakini.com/

Be the first to comment on "Aqilah Satu-Satunya Mngsa Terselamat Akhirnya Sedarkan Diri. Ini Reaksi Pertama Diberikan Aqilah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*