Dah Seminggu Berlaku, Aqilah Satu-Satunya Mngsa Terselamat. Ibu Aqilah Akhirnya Ceritakan Segalanya

Seminggu berlalu kejadian mengejutkan yang mengorb4nkan tiga sahabat apabila terh1du karb0n mon0ksida ketika berhenti rehat di sebuah stesen minyak di Sama Gagah di Lebuh Raya Utara Selatan arah utara.

Dalam kjadian jam 1 pagi itu, keempat-empat mngsa, Sharifah Fariesha Syed Fathi, Ayuni Shazwanie Shabri, Nor Adilah dan Nor Aqilah Mohd Safwan masing-masing berusia 21 tahun berhenti berehat di stesen minyak berkenaan.

Mereka dikatakan mahu meneruskan perjalanan pulang ke rumah masing-masing dekat Sungai Petani dan Gurun, Kedah.

Berdasarkan maklumat ahli keluarga, Nor Aqilah yang memandu MPV jenis Honda Odyssey meng4lami sakiit kepala dan memberhentikan kenderaan itu untuk berehat serta membeli makanan.

Selepas berehat seketika, mereka dikatakan tidak menjawab panggilan dan pesanan mesej kerana dipercayai kesemuanya sudah tidak sedarkan diri.

Kesemua mngsa akhirnya ditemui sendiri oleh bapa Allahyrham Ayuni yang keluar mencari selepas anaknya itu gagal dihubungi.

Namun Allah lebih sayangkan mereka apabila bapa mngsa menjumpai keempat-empat mngsa sudah tidak sedarkan diri.

Difahamkan Allahyrham Sharifah Fariesha meninggI dnia ditempat kjadian. Sementara Ayuni menghmbuskn nfas terakhir beberapa ketika sebaik tiba di hosp1tal.

Manakala Allahyrham Nor Adilah turut meninggI pada hari yang sama pada lewat petang ketika diberi raw4tan di hospital Angkatan Tentera Lumut, Perak.

Aqilah satu-satunya terselamat, ini keadaan terkini beliau

Allahyrham Nor Adilah pergi meninggalkan adik kembarnya, Nor Aqilah adalah satu-satunya mngsa yang terselamat dalam kejadian yang mengejutkan ramai pihak itu.

Sementara itu, berdasarkan perkongsian ahli keluarga yang dikongsikan rakan lelaki Nor Aqilah, beliau kini berada dalam keadaan stabil.

Menerusi tangkap layar perbualan di applikasi Whatsapp yang dikongsikan di Insta Story, Aiman Shuhairi berkongsi keadaan terkini Aqilah yang kini masih dalam raw4tan rapi.

” Alhamdulillah dah boleh makan dah, tengok muka adik dah kembali macam adik yang dulu..doakan adik, hari ini doktor dah bagi adik makan melalui tiub.

” Nafas adik pun dah laju, ubat tidur pun dah stop..InsyaAllah adik sedar esok lusa,” tulis ahli keluarga dipercayai ibu Aqilah.

Kata ibu Aqilah lagi, kulit wajah Aqilah kelihatan kuning disebabkan hati tidak berapa berfungsi, namun hari ini alhamdulillah kuning tersebut sudah berkurangan.

” Adik alhamdulillah, doktor dah buang ubat-ubat dia, nampak macam adik sedar dah, kerap batuk tapi tak keluar macam kita..kesian tengok dia”

” Doa kat adik, kesian tengok duk batvk macam terangkat badan-badan..” tulis ibu Aqilah lagi.

Terdahulu Ketua Polis Daerah Seberang Perai Tengah Asisten Komisioner Shafee Abd Samad berkata kesemua mngsa dipercayai terhidu keracunan karb0n mon0ksida ketika berehat dalam kereta itu.

Kesemua mereka yang menuntut di sebuah kolej perubatan swasta di Batu Caves, Selangor itu dikatakan singgah berehat di stesen minyak berkenaan pada 8.30 malam selepas Nor Aqilah yang memandu kereta jenis Honda Odyssey pen1ng dan munt4h.

Dipercayai mereka terhidu gas itu ketika dalam perjalanan lagi, sehingga mereka berhenti kerana berasa pen1ng.

Sumber: IG Aimanshuhairi

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : https://www.asiakini.com/

Be the first to comment on "Dah Seminggu Berlaku, Aqilah Satu-Satunya Mngsa Terselamat. Ibu Aqilah Akhirnya Ceritakan Segalanya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*