Polis cakap tiada unsur jen@yah, kejadian kubvr berd@rah. Ini Pekerjaan arw@h ketika hidup

ALOR SETAR: Imam Masjid Al Irfan di Derga, di sini, Abdul Hadi Awang, 55, merayu kepada orang awam supaya menghentikan penyebaran video “kubr berdar4h” seperti yang sedang tular di media sosial.

Menurutnya, seluruh jemaah masjid terkilan dengan penyebaran berita “kubvr berdar4h” itu kerana boleh mengundang pelbagai andaian selain mengaibkan jen4zah berkenaan.

Katanya, dia juga berharap keluarga Allahy4rham bersabar dan bertenang kerana perkara itu sudah menjadi kes polis.

Menceritakan keperibadian arw4h, Abdul Hadi berkata, sepanjang hayatnya, Allahy4rham merupakan seorang yang berperibadi mulia dan sentiasa memberi sumbangan kepada khariah masjid.

Abdul Hadi berkata, Allahy4rham menlnggal dunia dan dikebumikan tiga minggu lalu pada usia 78 tahun akibat sakit tua.

Kata Abdul Hadi, ketika berkunjung ke tanah perkubvran berkenaan bagi memberi penghormatan kepada jen4zahj tempoh hari, beliau dan rakan-rakan jemaah lain menyedari terdapat cecair merah di kubvr sekitar pukul 11 pagi.

Namun begitu, Abdul Hadi tidak pula menyangka ada pihak yang meramkan kubvr berkenaan dan menyebarkannya menerusi aplikasi mesej WhatsApp selain tular di media sosial lain beberapa jam kemudian

Arwaah seorang cikgu

“(Penyebaran video) mengaibkan keluarga jen4zah itu sedangkan dia (Allahy4rham) orang bagus, (seorang) cikgu, banyak buat kebajikan pada masjid ini. Pejabat agama kata perkara macam ini jangan cepat percaya (viral) mereka seronok (sebarkan),” kata Abdul Hadi.

Sehubungan itu, satu laporan polis telah dibuat Setiausaha masjid berkenaan, Yahya Saad, malam tadi di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Kota Setar.

Sementara itu, Pegawai Agama Daerah Kota Setar, Sheikh Ahmad Faisol Omar berkata, sehingga kini pihaknya sedang menunggu siasatan pihak polis sebelum mengulas lanjut mengenai isu terbabit.

Terdahulu, pasukan Forensik Polis Diraja Malaysia (PDRM) dilihat berada di perkarangan tanah perkubvran itu untuk melakukan siasatan

Tiada unsur j33nayah

ALOR SETAR – Tiada unsur jena4yah ataupun khianat yang boleh dikaitkan dengan kejadian ‘kubvr berdar4h’ di Tanah Perkubvran Islam Masjid Al-Irfan Derga.

Ketua Polis Daerah Kota Setar Asisten Komisioner Nor Azman Mohd Noor bagaimanapun berkata, sampel tanah telah diambil untuk pengesahan jabatan kimia.

“Polis masih meneruskan siasatan berhubung perkara ini,” katanya dalam kenyataan hari ni.

Pejabat Agama Daerah Kota Setar hari ini turut memaklumkan tidak dapat mengesahkan punca kejadian ‘kubvr berdar4h’ yang tular dan menyerahkan perkara terbabit kepada polis untuk siasatan.

Semalam, video berdurasi 19 saat memaparkan keadaan kubvr dengan cecair warna merah menjadi tular di media sosial sehingga ramai yang datang ke lokasi itu untuk melihat kejadian berkenaan.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: http://trendingsangat.pw/

Be the first to comment on "Polis cakap tiada unsur jen@yah, kejadian kubvr berd@rah. Ini Pekerjaan arw@h ketika hidup"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*