“Ibaratnya Ini Peluang Kedua Allah” – PU Riz Men4ngis Pulih Cov1d-19, Akan Merindui Jemaah Tabligh

Pendakwah bebas dan pelakon, PU Riz men4ngis apabila disahkan neg4tif dan bebas w4bak C0vid-19 pada Sabtu.

Riz atau nama sebenarnya Muhammad Haris Mohd Ismail yang dir4wat di Hospital Sungai Buloh berkata, perkara itu dimaklumkan jururawat selepas hasil ujian swab kedua yang dibuat semalam diterima pada sebelah petang.

“Syukur pada Allah apabila disahkan sembuh dan boleh pulang. Saya men4ngis ketika dimaklumkan neg4tif. Bukan apa, wab4k ini boleh membawa m4ut dan ibaratnya ini peluang kedua yang Allah berikan.

“Sepanjang dir4wat, jururawat sentiasa memberikan kata-kata semangat dan minta supaya sentiasa berfikiran positif.

“Malah, ada jemaah tabligh pesan, yakin Allah ada dengan kita. Saya berdoa pada Allah semoga terus istiqomah sampai hujvng ny4wa,” katanya kepada Harian Metro.

Riz yang disahkan positif w4bak itu pada 6 April lalu berterima kasih kepada doktor dan jururawat yang merawat dan membantu dirinya.

“Kepada doktor dan jururawat, Allah saja membalas jasa mereka. Mereka banyak bantu saya untuk keperluan. Kalau ikutkan tugas mereka lagi ber1siko tinggi,” katanya.

Menurut Riz, dia akan menjalani proses kuarantin diri selama dua minggu.

“Sekarang saya kena menjalani kuarantin diri selama dua minggu di rumah. Selepas itu saya perlu pergi klinik kesihatan berdekatan untuk mengesahkan sudah menjalani kuarantin selepas bebas dari w4bak ini,” katanya.

Pastikan anda selalu mencuci tangan, pakai topeng muka, gunakan ‘sanitizer’, kurangkan aktiviti di luar rumah serta lakukan semua perkara yang boleh mencegah COV1D-19!

Sumber: Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Gempak

Be the first to comment on "“Ibaratnya Ini Peluang Kedua Allah” – PU Riz Men4ngis Pulih Cov1d-19, Akan Merindui Jemaah Tabligh"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*