“Umur 18 tapi ot4k tak p4kai” – Bapa Terpaksa ‘Korek Tabung’ Sebab Nak Bayar Denda PKP Anak

Mulai 8 April lepas, bayaran d3nda ak1bat melanggar perintah kawalan pergerakan telah dinaikkan dari RM350 menjadi RM1,000.

Pesalah juga akan didakwa di bawah Peraturan 6 dan 11 (1) Peraturan-Peraturan Pencegahan dan Pengawalan Peny4kit Berjangk1t (Langkah-Langkah Di Dalam Kawasan Tempatan Jangk1tan) 2020 yang memperuntukkan hukvman penj4ra maksimum enam bulan atau denda maksimum RM1,000 atau kedua-duanya, jika sabit kesalahan.

Hukvman macam ni pun masih ada yang berd3gil keluar rumah. 

Kali ini admin nak kongsikan tentang kasih seorang ayah yang sanggup mengorek tabungnya semata-mata untuk membayar kompaun PKP anaknya yang berusia 18 tahun yang telah melanggar perintah kawalan pergerakan, lapor Sinar Plus.

Perkongsian itu telah dibuat oleh pengguna Facebook, Siti Rohaiza yang bertugas di Pejabat Kementerian Kesihatan memandangkan kompaun tersebut perlu dibayar di pejabat tersebut.

Menurut wanita itu, lelaki tersebut telah membayar kompaun terbabit dengan wang syiling dan sejumlah wang kertas RM1.

Disebabkan terkejut, Siti Rohaiza telah bertanya kepada lelaki terbabit tentang wang itu dan katanya dia telah menggunakan wang simpanannya dalam tabung.

Jawapannya “KOREK TABUNG”. Sentap hati ni dengar… 

Jadi, petugas kesihatan ini menasihati remaja di luar sana agar tidak menyusahkan ibu bapa ketika saat genting ni. Cuba bayangkan kalau pakcik tu nak guna duit tu untuk beli makanan ke kan. 

Rata-rata netizen bersimpati dengan lelaki tersebut kerana terpaksa menanggung denda anak remajanya.

Korang yang lain tolong lah duduk rumah dan jangan biarkan mak ayah korang yang kena tanggung kesalahan korang. 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "“Umur 18 tapi ot4k tak p4kai” – Bapa Terpaksa ‘Korek Tabung’ Sebab Nak Bayar Denda PKP Anak"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*