“Saya Nak Jadi Bidadari Syurga Arw4h Abah,” Anak Cerita Kisah Ayah ‘Pergi’ 2 Minggu Sebelum Majlis Kahwin

“Ya Allah, saya ikhlas tolong Pakcik Ahmad ni, semoga Allah merahmatimu, aamiin.” Inilah ungkapan seorang wanita yang baik hati menolong seorang warga emas yang tiada tempat untuk berteduh, kaki lima menjadi tempat makan dan minum.

Semalam, SK ada berkongsi cerita tentang seorang wanita memohon kepada orang ramai untuk menolong Pakcik Ahmad.

(Video) “Bayangkan Ini Ayah Kita..” Gadis Menangis Mohon Bantuan Dapatkan Pak Cik Ini Tempat Berteduh

Mesti korang nak tahu kenpa wanita ini seb4k dan sed1h melihat keadaan pakcik ni? SK sempat menghubungi Nazira Sanudin untuk menceritakan kisah hidupnya yang memberi kesan sehingga  hari ini.

“Saya nak jadi bidadari Syurga arw4h abah saya…”

Rindu sangat dekat dia, macam-macam saya dah lalui. Ibu tunggal besarkan anak tanpa kasih sayang seorang ayah, 2 minggu saya nak kawin Allah ambil abah saya. Saya dapat rasakan apa Pakcik Ahmad rasa.

Sebelum saya nak kahwin, arw4h abah saya men1nggal dun1a. Saya kahwin 5/12/2015, abah pergi 20/11/15. Dua minggu saya nak kahwin abah pergi tinggalkan saya.

Namun, usia perkahwinan Nazira tidak berpanjangan, beliau ditinggalkan suami saat hadirnya seorang puteri yang berusia 5 bulan pada waktu itu. Mungkin dengan kejadian ini, memberi kes4n yang mend4lam untuk Nazira terus berbakti kepada orang lain.

Besarkan anak tanpa suami disisi

Lepas itu, saya kahwin.. suami pulak tingg4lkan saya tanpa sebab g4ntung tak bert4li.. masa anak saya usia 5 bulan sampai sekarang. Anak saya tak kenal ayah dia, dan tak pernah rasa kasih sayang seorang ayah.

Saya besarkan anak dengan hasil titik peluh saya sendiri, macam-macam kerja saya buat. Saya pernah jadi ‘cleaner’ dekat sekolah time tu anak saya baru 9 bulan. Cari duit besarkan anak sampai sekarang saya berjaya besarkan anak saya.

Saya sekarang jaga emak dan anak saya. Saya sudah jadi ibu tunggal sejak 4 tahun yang lalu. Saya harap saya jadi bidadari untuk Arw4h abah dekat Sana nanti. Aamiin.

Saya tak nak sesiapa kenal saya, tapi Allah tahu niat saya pada dia, semoga Allah luaskan lagi rezeki saya, inshaaAllah, aamiin.

 

Sumber: Nazira Sanudin

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Siakap Keli

Be the first to comment on "“Saya Nak Jadi Bidadari Syurga Arw4h Abah,” Anak Cerita Kisah Ayah ‘Pergi’ 2 Minggu Sebelum Majlis Kahwin"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*