Men1pu Jual Mask RM80 Punya Pasal, Remaja 18 Tahun Bak4l Dihvkum Penj4ra

Sejak negara dil4nda mus1bah, masyarakat dinasihatkan memakai topeng muka sekiranya mereka berada di tempat awam mahupun berada dalam keadaan yang tidak s1hat. Susulan daripada itu, penjualan topeng muka mendapat permintaan yang sangat tinggi dalam kalangan masyarakat.

Namun begitu, masih ada sind1ket pen1puan penjualan topeng muka dan penutup hidung yang dilakukan di dalam talian sejak belakangan ini. Menerusi laporan Berita Harian, seorang remaja perempuan berjaya ditangkap oleh pihak polis kerana men1pu para pembeli.

Sejumlah RM80

Sekadar gambar hiasan

Di Kuala Pilah, Negeri Sembilan, tertvduh yang dikenali sebagai Nur Aina Zafirah Zulkiflee, 18 tahun mengaku bersalah ketika pertvduhan dibacakan terhadapnya di Mahkamah Majistret Kuala Pilah hari ini. Sejumlah RM80 milik Nor Alia Natasha Rahimin dipercayai dimasukkan ke dalam akaun milik tertvduh di mana wang tersebut merupakan hasil pen1puan pembelian topeng muka dalam talian.

Berdasarkan pertudvhan, tertvduh tidak dapat memberikan penjelasan dengan baik bagaimana wang tersebut boleh berada dalam akaunnya. Oleh itu, tertvduh dipercayai melakukan kesalahan dibawah Seksyen 29 (1) Akta Kesalahan Kecil 1955 yang boleh dihvkum di bawah akt4 yang sama.

D3nda dan p3njara setahun

Sekadar gambar hiasan

Tertvduh bakal dikenakan denda tidak lebih RM1,000 atau penj4ra tidak lebih setahun atau kedua-duanya sekali jika dia disabitkan bersalah. Pihak mahkamah turut membenarkan tertuduh dijamin RM1,000 dan menetapkan 2 Jun nanti sebagai tarikh untuk sebutan semula k3s. Ini kerana, tertvduh berusia bawah 21 tahun. Mahkamah juga sedang menunggu laporan akhl4k dari Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM). Untuk maklumat, tertuduh tidak diwakili peguam.

Sumber: Berita Harian

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "Men1pu Jual Mask RM80 Punya Pasal, Remaja 18 Tahun Bak4l Dihvkum Penj4ra"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*