‘Macam Mana Agaknya Jumpa Izrail’ – Mufti Kelantan Kongsi Pengalaman Pulih Cov1d-19

Mufti Kelantan, Datuk Mohamad Shukri Mohamad dimasukkan ke hospital pada 17 Mac yang lalu selepas mengal4mi beberapa simpt0m Cov1d-19 sebelum beliau disahkan positif wab4k berkenaan. Namun, Jabatan Kesihatan Negeri Kelantan mengesahkan beliau sudah sembuh dan dibenarkan pulang ke rumah 4 hari yang lalu.

Menerusi laporan Harian Metro, Mohamad Shukri berkongsi pengalaman menerima rawatan di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II) sebagai salah seorang pesak1t yang positif Cov1d-19.

Pulang dari Sarawak

 

Menurut Mufti Kelantan, dia dis4hkan positif Cov1d-19 selepas menunjukkan beberapa tanda seperti mengalami sak1t s3ndi yang tidak sembvh selepas pulang dari Sarawak atas urusan kerja selama dua hari iaitu pada 12 Mac.

Selepas pulang, saya meng4lami s4kit s3ndi dan pergi ke klinik dua kali, namun masih tidak sembvh selepas beberapa hari sebelum membuat sar1ngan di HRPZ II. Tidak lama selepas diambil dar4h, masa itu tak rasa apa-apa yang pelik pun, melainkan s3ndi saya s3ngal sebelum keputusan keluar jam 10 malam hari sama mengatakan saya positif Cov1d-19. Selepas disahkan positif, saya tunggu saja raw4tan.

Selama 16 hari dir4wat, saya tertunggu dan bersedia macam mana agaknya pengalaman jumpa Izrail, kerana sentiasa mendengar pesak1t Cov1d-19 yang baharu masuk hospital men1nggal dvnia. Sebenarnya Cov1d-19 ini atau sak1t apa pun, kekuatan itu bergantung pada kita. Kalau kita rasa l3mah, rasa tert3kan itu memanglah.

Tambahnya, sepanjang berada di hospital, dia tidak berhenti berdoa supaya Allah sentiasa mengampunkan segala d0sa, kelem4han dan ketidaktanggungjawab beliau sepanjang memikul amanah yang diberikan.

Bersedia menghadapi m4ti

 

Disoal mengenai rasa sak1t sepanjang proses menerima raw4tan di hospital, beliau hanya rasa dem4m biasa. Pada masa yang sama, beliau ditahan agak lama di hospital kerana mengalami peny4kit g0ut dan jangk1tan kum4n di p4ru-p4ru.

Saya tak ada rasa apa pun cuma badan melainkan s3ndi saya s3ngal. Bila dah kena ub4t semuanya hilang. Saya juga tidak dem4m, batvk dan ses4k naf4s seperti pes4kit lain. Cuma sepanjang ditahan di hospital, saya turut mengalami jangk1tan kum4n di p4ru-p4ru selain penyak1t g0ut menyebabkan terpaksa ditahan agak lama di hospital.

Sehingga kini, saya terpaksa solat atas kerusi kerana sak1t lutut disebabkan g0ut. Saya kini dinasihatkan berehat di rumah dan tidak dikunjungi orang lain kerana bimbang dijangk1ti v1rus memandangkan ketahanan badan belum kuat.

Sumber: Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "‘Macam Mana Agaknya Jumpa Izrail’ – Mufti Kelantan Kongsi Pengalaman Pulih Cov1d-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*