‘Bukan R0tan Kuat Pun, Bukan Macam R0tan Dalam P3njara’ – Tan Sri Musa Hassan

Viral sebuah rakaman video tindakan seorang p0lis mer0tan beberapa remaja yang did4kwa ingkar Perintah Kawalan Pergerakan (PKP). Tindakan p0lis itu bagaimanapun menerima respon ramai dan ada sebahagian menganggap agak keterlaluan.

Bekas Ketua P0lis Negara iaitu Tan Sri Musa Hassan menyifatkan perkara itu adalah wajar dalam situasi negara berdepan dengan wab4k Cov1d-19 ini.

Tindakan seb4t juga boleh dikenakan

Memetik laporan BH Online, Tan Sri Musa Hassan menganggap tindakan p0lis dari Kunak, Sabah itu sebagai peringatan tegas kepada mana-mana individu yang tidak ingkar arahan pihak berkuasa. Tambahnya lagi, tindakan demikian bukannya untuk menc3derakan.

Kerajaan sudah beri amaran akan mengambil tindakan tegas. Rakyat perlu akur dengan sebarang keputusan diambil pihak berkuasa.

Tindakan seb4t juga boleh dikenakan terhadap individu terutama remaja yang masih degil. P0lis bukan r0tan kuat pun, bukan macam r0tan dalam p3njara.

Lebih baik beri pengajaran tegas

Malah, ada segelintir masyarakat yang kurang setuju dengan tindakan merotan oleh pihak p0lis itu. Tan Sri Musa Hassan menyifatkan masyarakat perlu mengambil berat mengenai perkara ini. Penvlaran wab4k ini bukan hanya boleh diambil mudah.

Lebih baik kita memberi peringatan tegas daripada tangkap mereka. Kalau boleh kita mahu elakkan remaja ini menyusahkan ibu bapa mereka.

Nanti penjaga pula perlu pergi balai p0lis seterusnya naik turun mahk4mah untuk menyelesaikan permasalahan timbul.

Sumber: BH Online

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: OhBulan

Be the first to comment on "‘Bukan R0tan Kuat Pun, Bukan Macam R0tan Dalam P3njara’ – Tan Sri Musa Hassan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*