“TAK LAY4K!” – Lebih 62,000 Netizen Sign Petition ‘Vivy Yusof Harus LETAK JAWATAN Sebagai Ahli Lembaga Pengarah UiTM’

Vivy Yusof menaikkan kem4rahan netizen yang kini meny4mpah dengannya selepas memberi kenyataan berb4ur d3ngki terhadap golongan B40 dan M40.

Malah melalui Twitter seorang netizen berkata, melalui IG live, Vivy berkata begini:

Kenapa kerajaan nak beri bantuan kepada gol0ngan B40 atau M40 sedangkan dorang tak beri contribution to the economy?”

Pakat sign petition!

Bukan setakat itu, semalam netizen pakat untuk tandatangani satu petition khas yang mend3sak Vivy meletakkan jawatannya sebagai Ahli Lembaga Pengarah UiTM.

Menurut mereka, individu seperti Vivy yang memandang rend4h dan mengh1na gol0ngan kurang berkemampuan tidak layak untuk sandang jawatan sebegitu.

Vivy Yusof harus LETAK JAWATAN.”

Ramai penuntut UiTM yang mar4h dengan Vivy kerana bagi statement macam tu apatah lagi kebanyakan ibu bapa pelajar di sana adalah golongan B40 dan M40. Seramai 40,000 ribu orang telah tandantangani petition tersebut dan difahamkan mereka kini ‘aim’ untuk dapat sampai 85,000 orang tandatangan.

 

Cadangkan Dato’ Rizalman ganti!

Ramai di antara mereka yang terus mencadangkan agar Dato’ Rizalman yang menyandang jawatan sebegitu apatah lagi beliau sememangnya produk dari UiTM dalam bidang fesyen.

Dato’ Rizalman baru-baru ini juga tampil melalui IG live untuk ‘soVnd’ Vivy Yusof selepas isu ini vir4l. Katanya, tak perlulah nak ‘r4mpas’ bantuan kerajaan berikan kepada rakyat yang memerlukan.

Jadi kalau kita dah dok kaya raya ni nak pi ramp4s juga allocation depa ni, pasai apa? Tak payahlah. Paham ke dak?”

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: LOBAK MERAH

Be the first to comment on "“TAK LAY4K!” – Lebih 62,000 Netizen Sign Petition ‘Vivy Yusof Harus LETAK JAWATAN Sebagai Ahli Lembaga Pengarah UiTM’"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*