(Video) Hargai Jasa ‘Cleaner’, Petugas Kesihatan Beri Tepukan Gemuruh Undang Rasa Seb4k

Ketika jutaan penduduk dunia tidur nyenyak dan bekerja dari rumah dengan penuh keselesaan, ramai petugas barisan hadapan kita terpaksa memec4h peluh berkorban ketepikan kehidupan yang selesa itu demi keselamatan dan kesejahteraan negara.

Doktor dan jururawat ditugaskan bersemuka dengan ‘makhlvk h4lus’ di hospital, pekerja pasar raya pula ditugaskan untuk memastikan bekalan makanan seisi keluarga sentiasa mencukupi, penghantar makanan pula ditugaskan bagi memastikan orang ramai selamat berada di rumah tanpa perlu mended4hkan diri mereka kepada ris1ko jangk1tan di luar.

Peng0rbanan serta sumbangan yang dilakukan barisan hadapan yang berkhidmat untuk kita sebagai orang awam ini perlulah dihargai sampai bila-bila.

Selain daripada itu, kita mungkin terlepas pandang akan peng0rbanan yang dilakukan oleh petugas-petugas pemb3rsihan. Mereka ini juga tidak boleh disis1hkan kerana sumbangan mereka ini juga cukup besar dan kita perlu menghargainya.

Oleh kerana itu, petugas kesihatan di sebuah hospital memutuskan untuk menzahirkan penghargaan kepada wira yang tidak didendang seperti pekerja pemb3rsihan, keselamatan, kakitangan di bahagian dapur serta kakitangan infrastruktu di hospital mereka ini dengan cara memberi tepukan gemuruh kepada mereka.

Sebuah video yang memaparkan sekumpulan petugas kesihatan profesional memberi tepukan gemuruh kepada petugas pemb3rsihan di Sant Joan de Déu Hospital di Barcelona menjadi tular selepas ianya dimuat naik di Twitter minggu lalu.

Bersama-sama video itu, hospital tersebut turut menyelitkan ucapan terima kasih yang tak terhingga kepada kakitangannya yang sanggup berk0rban masa dan tenaga mereka menjalankan tugas dalam kawasan yang penuh beris1ko tinggi.

Kita sebagai orang awam pula perlulah menghargai jasa dan peng0rbanan mereka yang berdepan ancaman ris1ko ny4wa demi keselamatan kita. Walaupun kita tidak dapat membantu secara terus, kita boleh membantu mereka dengan hanya duduk di rumah dan penjar4kan sosial. Dengan cara ini, rantaian jangk1tan dapat dicegah seterusnya dapat mengurangkan jumlah pes4kit yang perlu dir4wat di hospital.

Sumber: Unilad

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: SIAKAP KELI

Be the first to comment on "(Video) Hargai Jasa ‘Cleaner’, Petugas Kesihatan Beri Tepukan Gemuruh Undang Rasa Seb4k"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*