[VIDEO] ‘Jangan Menilai, Takut Jatuh Fitn4h’ – Ali Puteh Tervk Dih3ntam, Ini Respon Sharnaaz Ahmad

Pended4han balu allahy4rham Syed Umar Mokhtar atau lebih dikenali sebagai Abam Bocey mengenai keadaan hidup selepas suami men1nggal dun1a menimbulkan rasa kekes4lan Ali Puteh. Ali yang merupakan adik kepada Abam menaf1kan dakw4an yang dibuat dan telah pun menjelaskan perkara sebenar.

Perkara ini telah mendapat perhatian ramai orang termasuklah rakan selebriti iaitu Sharnaaz Ahmad. Menurut Sharnaaz, sebagai orang luar yang tidak tahu menahu seeloknya tidak menyeb4rkan fitn4h yang boleh membvrukkan lagi keadaan.

Jangan mudah mengh3ntam

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Jangan menilai takut jatuh fitnah sahabat

A post shared by Sharnaaz Ahmad Basir Ahmad ™ (@sharnaazahmad) on

Menerusi video berdurasi 5 minit yang dimuatnaik di Instagram, Sharnaaz memberi nasihat kepada orang ramai supaya tidak mudah mengh3ntam sesukati tanpa mendengar penjelasan terlebih dahulu. Dia berpendapat, apa yang dimuatnaik Ali mengenai balu ketika m4rah diakui salah dan dia percaya Ali telah pun meny3sal.

Dia juga percaya apa yang berlaku bersebab dan orang ramai tidak seharusnya menilai dan men4bur fitn4h tanpa berfikir terlebih dahulu. Malah, Sharnaaz sendiri menerima mesej di Instagram daripada orang ramai yang menghent4mnya g4ra-g4ra menasihati Ali.

Katanya lagi, manusia sentiasa melakukan kesilapan, mungkin saat ini Ali diuji dengan pelbagai dug4an. Namun, tudvhan dan fitn4h dilemparkan orang ramai kepada kedua-dua belah pihak adalah tidak perlu sama sekali.

Sumber : Sharnaaz Ahmad via OHBULAN!

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

 

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Jangan Menilai, Takut Jatuh Fitn4h’ – Ali Puteh Tervk Dih3ntam, Ini Respon Sharnaaz Ahmad"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*