“Hari Jumaat dic3mari dengan mak1an, doa burvk buat keluarga dan isteri arw4h” – PU Amin minta Aliff Syukri pad4m video kontr0versi

ISU harta peningg4lan Allahy4rham Abam Bocey yang didedahkan menerusi video Facebook usahawan kosmetik Datuk Seri Aliff Syukri mendapat perhatian masyarakat.

Pencetus Ummah (PU) Amin meluahkan rasa k3sal apabila perkara itu menimbulkan perbal4han dan cemvhan net1zen kepada keluarga Allahy4rham.

“Inilah kes4n apabila sedekah atau sumbangan diumumkan secara public. Ambil video, upload dan tanya soalan peribadi.

“Akhirnya keluarga arw4h dih1na, isteri arw4h dih1na, netizen terus jadi h4kim. Hari Jumaat dicem4ri dengan mak1an dan doa burvk buat keluarga dan isteri arw4h.

“Soalan peribadi jangan ditanya kalau nak tanya berbisiklah, jangan bagi orang luar tahu. Itu a1b,” ujarnya.

Status PU Amin berkaitan isu harta peningg4lan arw4h.

PU Amin turut menasihatkan Aliff Syukri untuk mem4dam video berkenaan.

Pada Rabu, dunia hiburan digemparkan dengan pendedahan balu Abam Bocey iaitu Nur Hidayah yang mendakwa tidak dibenarkan memakai kereta milik arw4h dan tidak mendapat harta peningg4lan suaminya.

Perkara itu menimbulkan kemar4han adik kepada Abam iaitu Ali Puteh yang memuat naik status berunsur hin4an kepada kakak iparnya itu sehingga mencetvskan kemar4han net1zen.

Soalan perib4di jangan ditanya kalau nak tanya berbisiklah, jangan bagi orang luar tahu. Itu a1b!

PU AMIN

PENDAKWAH BEBAS

Abam atau nama penuhnya, Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Ridzuan, 32, men1nggal dun1a pada 10 Februari lalu selepas mengalami d3mam pan4s berpanjangan.

Allahy4rham meningg4lkan seorang balu Siti Nur Hidayah dan seorang anak lelaki berusia sembilan bulan.

Sementara itu, pendakwah bebas Da’i Wan Dazrin menyifatkan apa yang berlaku adalah disebabkan kelemahan media sosial.

Perkara yang dikeluarkan menerusi media sosial bersifat sebelah pihak dan menjatuhkan hvkum tanpa mendengar penjelasan sebenar pihak lain.

Abam meningg4l dunia pada 10 Februari lalu akib4t dem4m p4nas.

“Media sosial telah menunjukkan kelem4hannya. Kec0h isu berhari-hari tentang perebutan harta pus4ka arw4h Abam dan netizen semua telah tert1pu dengan kelem4han media sosial yang sentiasa bersifat sebelah pihak.

“Ketika Datuk Aliff Syukri menjadi Whistle-blower, netizen pun menyokong sebab mendedahkan seolah-olah Ali Puteh telah mengambil harta pus4ka arw4h Abam yang bukan miliknya.

“Bila tak pandai dan tak tahu kelem4han media sosial, apa yang akan berlaku? Dengar sebelah pihak, hvkum sebelah pihak. Kita dah jadi tukang hukvm segera,” tulisnya di laman sosial Instagram.

Wan Dazrin k3sal penggunaan media sosial punca isu harta peningg4lan arw4h Abam.

Justeru itu, Wan Dazrin meminta orang ramai tidak masuk campvr dalam urusan rumah tangga dan keluarga orang lain.

Tambahnya, jika mahu membuat sumbangan perlu dilakukan secara ikhlas tanpa bertanya tentang hal peribadi.

“Tapi ramai yang terlupa satu benda, jangan masuk campur urusan rumah tangga atau keluarga orang dan tayangkan ia di media sosial.

“Jika mahu bantu hanya datang, dan selepas menceritakan tentang bantuan itu, pulang,” tambahnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: MSTAR

Be the first to comment on "“Hari Jumaat dic3mari dengan mak1an, doa burvk buat keluarga dan isteri arw4h” – PU Amin minta Aliff Syukri pad4m video kontr0versi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*