“Saya Tak Sanggup Nak Tengok Jen4zah Kerana…,”- Datuk AC Mizal Terl4mpau Sayang, Terkesan Pem3rgian Abam Bocey

Pengacara terkenal, Datuk AC Mizal melu4hkan rasa sed1h dan hiba atas pem3rgian pelakon dan pelawak, Abam Bocey atau nama penuhnya Syed Umar Mokhtar Syed Mohd Redzuan.

Meski reda namun memori bersama Allahy4rham tetap terp4hat dalam diri.

Jelas AC, hubungan bersama arw4h Abam bukan sekadar persahabatan rakan selebriti di atas pentas malah lebih seperti hubungan adik-beradik.

“Dia punya keakraban tu dia bukan macam sama dia memang macam adik-beradik yang dah tak ada malu dah, terlampau akrab.

“Memang setiap tahun mereka di Maharaja Lawak Mega saya tahu masalah-masalah mereka macam mana nak dapatkan idea jadi kita dah biasa sangat sampailah saya ambil mereka buat album dan lagu raya 4U2C terbaru.

“Sebab itu susah untuk saya terima dan mak dia pun baik dengan saya sampai kita pernah sambut mak dia punya hari jadi, waktu itu di Kedah saya masih ingat lagi buat dekat warung makan kek dekat situ. Jadi memang saya anggap dia sebagai adik.

“Mereka akan sentiasa hubungi saya bila ada mas4lah, memang kami rapat sampai saya tak sanggup nak tengok jen4zah kerana terlampau sayang,” kata AC kepada media.

Upacara pengebumian jen4zah Abam telah selamat dikebumikan di Tanah Perkuburan Islam Sungai Pusu, pada Isnin malam.

Terdahulu, pelawak popular Abam yang juga anggota kumpulan Bocey men1nggal dun1a di kediamannya di Gombak awal pagi 10 Februari lalu.

Abam men1nggalkan seorang balu, Nor Hidayah dan seorang anak lelaki, Syed Uthman Hamzah Al-Juffrey yang kini berusia lapan bulan.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Hos Maharaja Lawak Mega ini berkongsi, mengenang Allahyarham Abam telah pergi mengadap Illahi. Al Fatihah #MHnews #MediaHiburan

A post shared by Media Hiburan (@mediahiburanofficial) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: MH

Be the first to comment on "“Saya Tak Sanggup Nak Tengok Jen4zah Kerana…,”- Datuk AC Mizal Terl4mpau Sayang, Terkesan Pem3rgian Abam Bocey"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*