Pelamin Anganku Musn4h! 7 Kisah Percer4ian Selebriti Terpanas Sepanjang 2019 #Throwback2019

Bak kata pepatah, panas tidak sampai ke petang, hujan pula di tengah hari. Begitulah yang berlaku kepada perkahwinan yang dibina oleh mana-mana pasangan, jika umur jodoh tidak panjang berpisah jua akhirnya.

Dalam isu ini, golongan selebriti juga tidak terlepas daripada ujian rumah tangga dan akhirnya memilih untuk berpisah. Cuma macam biasalah, dah nama pun artis, kisah mereka pastinya ‘viral’ dan menjadi sebutan para netizen ramai.

Berikut admin senarai 7 pasangan artis bercer4i yang terpanas sepanjang tahun 2019:

1. Aliff Aziz & Bella Astillah

Bukan kali pertama tapi ini dah kali ketiga Aliff Aziz cur4ng dengan Bella Astillah. Kali ketiga ni kiranya menjadi penamat dan batu nis4n bagi perkahwinan yang dilangsungkan pada 9 September 2016.

Pada 16 Mei 2019, pasangan ini disahkan bercer4i dan semenjak dari itu kisah pasangan ini menjadi perhatian media. Aliff dan Bella telah dikurniakan seorang cahaya mata lelaki bernama Mohamad Ayden Adrean.

2. Fizo & Mawar

Tak ada angin, tak ada ribut, pasangan yang sentiasa nampak sweet dan comel di media ini memutuskan bercer4i pada 10 Julai 2019 lepas.

Dikatakan punca percer4ian akibat masalah daripada keluarga, Fizo Omar dan Mawar Karim telah bernikah pada November 2013 lepas dan mempunyai seorang cahaya mata bernama Wan Maryam berusia 2 tahun.

3. PU Abu & Ain ‘Afini

Percer4ian dan kisah p0ligami yang melibat peserta Pencetus Ummah, PU Abu Sufyan ini telah menaikkan kemarahan netizen sejagat. Mana tidaknya, PU Abu didakwa telah mencer4ikan bekas isterinya, Ain ‘Afini ketika wanita ini sedang sarat hamil 7 bulan.

Lebih mengejutkan, PU Abu pula katanya telah berkahwin dengan seorang janda anak satu, Hana Azraa yang juga seorang ahli perniagaan.

4. Da’i Farhan & Fatin

Belum pun netizen reda dengan kisah PU Abu, muncul pula satu lagi kisah melibatkan seorang lagi pendakwah dari program realiti, Da’i Farhan. Sama seperti kisah PU Abu, Da’i Farhan pun mencer4ikan isterinya, Fatin saat wanita tersebut sedang hamil.

Percer4ian tersebut telah dilakukan menerusi aplikasi WhatsApp pada 3 Disember 2019. Lebih menambahkan kontroversi, Da’i Farhan pula telah bernikah dengan seorang janda anak lapan bernama Noorainul Naqim di Mekah.

5. Datuk A. Aida & Ariff Aziz

Selepas empat kali bernikah, Datuk A. Aida mengambil keputusan untuk bercer4i dengan suami terbarunya, Ariff Aziz pada 25 April selepas setahun bernikah.

Menurut A. Aida, beliau bahagia dengan percer4ian ini dan Ariff Aziz juga katanya kini sedang hangat bercinta dengan seorang wanita dari Ukraine. Amboi-amboi…

6. Vanidah Imran & Rashidi Ishak

Siapa sangka, pasangan ideal yang telah mendirikan rumah tangga selama 17 tahun ini akhirnya mengambil keputusan untuk bercer4i dengan cara baik pada 9 Ogos 2018 lepas.

Namun kisah percer4ian mereka ini baru saja diketahui umum selepas 7 bulan mereka berpisah. Tidak tahu apa puncanya, pasangan ini mempunyai 2 cahaya mata yang berusia 18 dan 15 tahun.

7. Lufya Omar & Dr Che Muhammad Hafiz

Selepas memilih untuk senyap dari dunia hiburan untuk fokus dengan keluarga, nama Lufya Omar tiba-tiba menjadi perhatian kembali apabila dia muncul dengan berita percer4iannya dengan Dr Che Muhammad Hafiz.

Kes percer4ian mereka katanya masih lagi dibicarakan di mahk4mah kerana Dr Che Hafiz didakwa melafazkan cer4i melalui WhatsApp. Bernikah pada 26 November 2016, pasangan ini dikurniakan seorang cahaya mata bernama Laana Haura yang berusia 2 tahun.

Apa-apapun admin mendoakan semoga 2020 memberi sinar baru buat pasangan-pasangan ini dan tiada lagi kisah ‘pelamin anganku musn4h’ yang terjadi di tahun depan.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Lobak Merah

Be the first to comment on "Pelamin Anganku Musn4h! 7 Kisah Percer4ian Selebriti Terpanas Sepanjang 2019 #Throwback2019"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*