“Saya hanya dipergunakan…”- Bella Astillah dedah ‘2019’ banyak dilalui…

Oleh kerana, hari ini merupakan hari terakhir bagi tahun 2019, pelakon dan penyanyi Bella Astillah telah berkongsikan kisah yang dilaluinya.

Menerusi Instagram, Bella Astillah memuat naik fotonya yang dikongsikan sepanjang tahun 2019 namun begitu, apa yang dikongsikan wanita berusia 25 tahun ini telah meraih perhatian peminat dan pengikut.

Bella Astillah tahun ‘2019’

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Thank you, 2019👋🏻 . Banyak sangat yang saya lalui & pelajari. Saya tidak akan lupa dianiaya kawan sendiri, ditipu, nama saya digunakan untuk dapatkan sponsors dan mcm2 lagi, saya hanya dipergunakan tp bukanlah dianggap kawan baik. Tapi saya bangkit dan berjanji tidak akan lagi mudah percaya tak kira lah org itu soft spoken, muka innocent tp itu semua luaran. Dan saya percaya manusia datang dan pergi menjadikan kita lebih kuat dan kenal erti hidup. Cuma satu perkongsian, kalau boleh kita jauhkan dari mengeluarkan perkataan kesat, makian, cacian atau memburukkan2 orang kerana itu hanya melambangkan siapa diri anda sebenarnya. Dan jika kita merasa perkataan2 kesat, hasad dengki tu sudah menjadi perkara biasa itu akan menjadi masalah besar dan menghitamkan hati kita. Sentiasa ikhlas dalam berbuat sesuatu, InshaAllah dipermudahkan segala urusan kita. . . Thank you atas semua doa dan sokongan yang tak henti2, Rezeki yang tak saya sangka2 sepanjang tahun, MashaAllah I’m so thankful 🙏🏻 Rezeki anak saya 👶🏻 Thank you so much to my beautiful family mama,ayah, adik2 and all. . . Happy New Year✨ Be better, be wise 🦋 Assalammualaikum, 2020 ❤️

A post shared by B E L L A A S T I L L A H (@bellaastillah) on

Menurut Bella Astillah, tahun 2019 banyak perkara telah dilalui dan dipelajari dan apa yang tidak akan dilupakan apabila dia telah dianiaya kawan sendiri.

“Thank you, 2019. Banyak sangat yang saya lalui & pelajari. Saya tidak akan lupa diani4ya kawan sendiri, dit1pu, nama saya digunakan untuk dapatkan sponsors dan mcm2 lagi, saya hanya dipergunakan tp bukanlah dianggap kawan baik…”

 

“Tapi saya bangkit dan berjanji tidak akan lagi mudah percaya tak kira lah org itu soft spoken, muka innocent tp itu semua luaran. Dan saya percaya manusia datang dan pergi menjadikan kita lebih kuat dan kenal erti hidup.”

Bagaimanapun, kisah pahit dilaluinya itu membuatkan dia percaya bahawa manusia datang dan pergi dan ianya membuatkan diri lebih kuat dan mengenal erti kehidupan.

“Cuma satu perkongsian, kalau boleh kita jauhkan dari mengeluarkan perkataan kesat, m4kian, c4cian atau membvrukkan2 orang kerana itu hanya melambangkan siapa diri anda sebenarnya.”

“Dan jika kita merasa perkataan2 kesat, has4d d3ngki tu sudah menjadi perkara biasa itu akan menjadi masalah besar dan menghitamkan hati kita. Sentiasa ikhlas dalam berbuat sesuatu, InshaAllah dipermudahkan segala urusan kita.”

Dalam pada itu, Bella Astillah menerusi posting juga mengucapkan terima kasih atas doa serta sokongan tidak henti-henti buatnya.

Meskipun beberapa minit berkongsikan kisahnya, Bella Astillah telah menerima pelbagai maklum balas daripada pengikut dan peminat. Rata-rata mengharapkan tahun 2020 perkara indah buatnya.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: Bella Astillah via HCL

Be the first to comment on "“Saya hanya dipergunakan…”- Bella Astillah dedah ‘2019’ banyak dilalui…"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*