“Boleh Tak Gantikan Janda Dengan Ibu Tunggal” – Cleopatra Tegur Pihak Media Guna Bahasa Lembut

Sebelum ini namanya menjadi panas seketika selepas wanita yang dikenali dengan nama Cleopatra ini dikaitkan dengan YB Syed Saddiq dai dituduh seorang makny4h.

Malah, kisah perkahwinannya dengan bekas suami juga dicanang selepas dia dikatakan menjadi m4ngsa keg4nasan rumah tangga tiga tahun lalu.

Senyap seketika kisah wanita ini, namun baru-baru ini Cleopatra meluahkan sesuatu di laman Instagram miliknya.

sambil meletakkan screensh0t berita tentang dirinya sedang menjadi pengasuh, wanita ini mahu orang ramai terutamanya rakan media agar sentiasa memilih perkataan yang indah dan lembut dalam laporan.

Dia nampaknya kurang senang dengan gelaran ‘janda’ yang digunakan oleh wartawan berkenaan dan meminta ia ditukar kepada ibu tunggal.

“Di kesempatan ini juga saya dengan rendah hati menyeru agar semua rakan media yang dihorm4ti sentiasa menjaga etika penulisan atau “Writer Etiquette” dan mengutamakan bahasa yang indah dan lemah lembut untuk kesejahteraan bersama.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaykum Malaysia. Terlebih dahulu saya ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada rakyat Malaysia serta pihak media yang telah sudi membantu saya dalam usaha mencari pengasuh terbaik untuk dua permata hati saya. Walau usaha tersebut belum berhasil namun keperihatinan semua membuatkan saya amat terharu. Di kesempatan ini juga saya dengan rendah hati menyeru agar semua rakan media yang dihormati sentiasa menjaga etika penulisan atau “Writer Etiquette” dan mengutamakan bahasa yang indah dan lemah lembut untuk kesejahteraan bersama. I’d appreciate if “Janda” to be replaced with “ibu tunggal”. Semoga semua usaha kita diberkati dan dalam rahmatnya. Dengan Izin. <3 Malaysia 🇲🇾

A post shared by Cleopatra (@cleopatra_x3) on

Ramai yang bersetuju dengan kenyataan Cleopatra dan menganggap ada sesetengah media sengaja menggunakan perkatan ‘janda’.

“Sengaja betul pakai perkataan yang tak sesuai. Bod0h2 media ni.”

“Setuju macam jamban dengan tandas. Maksudnya sama. Menyebutnya dan mendengarnya, berbeza.”

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Yes Mom. M home. #asianmom

A post shared by Cleopatra (@cleopatra_x3) on

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : – CARI via KhalifahMedia

Be the first to comment on "“Boleh Tak Gantikan Janda Dengan Ibu Tunggal” – Cleopatra Tegur Pihak Media Guna Bahasa Lembut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*