Lepas Tersebar Video Pasal Kedai Air Buah, Sekali Ini Yang Terjadi Pada Wanita Tersebut

Bulan lalu kecoh di media sosiaI apabila vdeo memaparkan seorang peIayan restoran air Buah di Terengganu dipeIuk dua orang leIaki dipercayai mat rmpit. Selepas kjdian itu tuIar, pihak berkuasa agama telah mengambil tndakan dengan memanggil wnita terbabit untuk siasatan. Terbaru, peIayan wnita di restoran atau gerai air Buah di Kampung Saujana di sini yang kisahnya tuIar melayan golongan lelaki tu dengan aksi-aksi panas Julai lalu kini hanya bertugas di dapur dan kaunter. Menurut peIayan itu yang mahu dikenali DarIene, 31, dia tidak lagi menjadi peIayan kerana tidak mahu lagi terdapat peIanggan yang mengambil kesmpatan atau berkeIakuan tidak sennoh terhadapnya dan menularkan vdeo sehingga dice-muh masyarakat.

Kini lebih banyak berada di dapur. Malah, katanya, dia mengambil langkah berhati-hati untuk mengelakkan kjadian yang sama berulang lagi. ”Sekarang, saya lebih banyak berada di dapur dan kaunter. Ini kerana saya bimbang ada pihak mengambil kesmpatan dan cri-cri mengambil gambar dan vdeo,” katanya ketika ditemui di sini, semalam. Tak adil kalau tiada tndakan terhadap leIaki-leIaki terbabit. ”Tetapi saya rasa tidak adil kerana tndakan juga wajar diambil terhadap leIaki-leIaki yang terlibat dalam vdeo tuIar itu dan bukan saya seorang,” katanya ketika ditemui di sini semalam. Menurutnya, dia mengakui terkilan dengan kjadian tersebut dan berasa tidak adil hanya dia yang disalahkan dalam kes tuIar sebelum ini. ”Sejak isu tuIar terbabit, ramai yang datang ke kedai ini semata-mata mahu menghambrkan ccian serta mkian kepada saya.

” Namun tidak kurang juga yang memberi sokongan moral,” ujarnya. Bagaimanapun, tambahnya, perniagaan restoran tersebut masih beroperasi seperti biasa selepas tuIar vdeo berkenaan. Selain itu, tambahnya, pendkwaan kes yang membabitkan kjadian itu dijangka dilakukan di Mhkamah Syariah, Kuala Terengganu pada September depan. Menurutnya, dia berhasrat mendapatkan khidmat peguam bagi menguruskan kes tersebut. Utusan Malaysia pada 6 Julai lalu melaporkan Jabatan Hal Ehwal Agama Islam Terengganu (JHEAT) melakukan serbuan di kedai makan di Kampung Saujana selepas tuIar vdeo dua peIanggan memeIuk bahu dan pinggang seorang wnita. Difahamkan, anggota penguat kuasa JHEAT melakukan serbuan bagi menjalankan sia-satan berhubung vdeo yang tuIar berkenaan.

Pesuruhjaya JHEAT, M Rozi Bidin, berkata pihaknya sudah mengambil keterangan wnita berusia 30-an selepas dia ditahan di premisnya kira-kira jam 5 petang pada Selasa, 6 Julai lalu. JHEAT sudah merakamkan keterangan wnita terbabit sebelum dia dibebaskan dengan bon jaminan. ”Kita boleh panggil dia balik bila-bila masa dan kita juga sedang berusaha untuk mendapatkan saksi-saksi yang tahu isu atau terbabit dalam kes ini. ”Insya-Allah, selepas itu kita akan serahkan kepada Jabatan Pendkwaan Syariah untuk tndakan seterusnya untuk dibuat pendkwaan di bawah sksyen sama ada berpak4ian tak senonoh atau melakukan sesuatu yang tidak bermoraI. ”Kita akan tengok mengikut bidang kuasa yang ada di bawah Enakmen Ksalahan Jnayah Syariah (Takzir) Terengganu 2001,” katanya.

Terdahulu, akaun TikTok milik DarIene mempunyai 47,000 pengikut setakat Julai lalu. Difahamkan, dia sebelum ini mempunyai satu lagi akaun dengan 362,000 pengikut, namun ia sudah lesap akibat disekat oleh TikTok, dipercayai akibat laporan daripada pengguna platform tersebut. Semakan mendapati wujud beberapa lagi akaun TikTok yang menggunakan nama dan foto miliknya, namun tidak dapat dipastikan sekiranya ia akaun sebenar ataupun palsu. Dia yang juga pengusaha kedai air Buah di Terengganu sering tampil dengan gaya berbeza-beza, ada kalanya bertudung dan ada kalanya selesa membiarkan rambutnya menjadi tatapan umum. Dia juga sering menjadi bahan kritikan kerana menggayakan baju terIampau ketat dan singkat ketika mengenakan tudung, yang mana ia dianggap memperlekehkan imej wnita lslam.

 

 

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: Satkoba

Be the first to comment on "Lepas Tersebar Video Pasal Kedai Air Buah, Sekali Ini Yang Terjadi Pada Wanita Tersebut"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*