[Terkini] Pernah Bertnding Dlm PRU CaIon Bebas, Tok Mun MninggaI Dunia Pada Usia 103 Tahun.

Kuala Terengganu: Tok Mun yang pernah mengge.mparkan arena poIitik negara mninggaI dunia hari ini.

 

Tok Mun atau nama sebenar, Maimun Yusof, 103 tahun yang menghldap knser, masaIah hati dan buah plnggang tahap 3 mninggaI dunia sendirian di rumahnya di Kampung Atas Tol, di sini, jam 3.30 petang, hari ini.

Cucu arwh, Tuan Norazlina Tuan Lah, 51, berkata, kemat1an Tok Mun disedari anak saudaranya, Meriam Mamat, 72, ketika menghantar makanan petang tadi.

 

“Ibu saudara menghantar makanan pada sebelah pagi dan keadaan Tok biasa namun kelihatan Iemah. Tok agak tldak sihat dan tlada selera makan sejak tiga bulan lalu. Blmbang keadaan itu, kami menjaganya secara bergilir-gilir.

“Malam tadi Tok mera.cau menyuruh saya pulang ke rumah kerana kononnya dalam rumah dipenuhi air. Tok juga meminta saya membuka tingkap rumah kerana katanya badannya terlalu p.anas,” katanya.

Tuan Norazlina (duduk) disisi jsad Tok Mun yang mninggaI dunia di rumahnya di Kampung Sungai Atas Tol.

 

Tuan Norazlina yang tinggal di Dungun dan bekerja dengan sebuah agensi swasta, berkata Jumaat minggu lalu, d0ktor yang melakukan pemeriksaan di rumah memaklumkan penyaklt yang dialami Tok Mun.

 

“Tok tidak memberitahu keadaan sebenar kesihatannya dan kami ingatkan masaIah tua,” katanya.

Tok Mun pernah mengge.mparkan negara apabila bertanding dalam Pilihan Raya Umun (PRU) ke-12 pada usia 89 tahun dan PRU 13, sebagai calon Bebas.

 

Salam tkziah, al fatihah

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Satkoba

Be the first to comment on "[Terkini] Pernah Bertnding Dlm PRU CaIon Bebas, Tok Mun MninggaI Dunia Pada Usia 103 Tahun."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*