[VIDEO] ‘Bimbang Makan Tuan’- Warganet Terkej0t Keluarga Ini Bela UIar Sawa Bersaiz Gergasi

Setiap orang memiliki minat yang berbeza terutama sekali untuk membela haiwan peliharaan. Kebiasaanya, kucing dan anjing menjadi antara haiwan pilihan ramai untuk dibela.

Terbaharu, pengguna TikTok @ainaathirah028 telah memuat naik sebuah video memaparkan haiwan peliharaan keluarganya iaitu uIar sawa. Saiz uIar sawa tersebut yang besar mengundang perhatian ramai.

BOLEH TONTON VIDEO DI BAWAH

Menurut pemilik video tersebut, uIar sawa yang dipanggil ‘Miko’ itu belum pernah menyrang manusia. Malah, uIar sawa tersebut turut diletakkan di tempat khas dan hanya dibiarkan dalam rumah ketika dibersihkan.

Video tersebut mendapat perhatian orang ramai dan rata-rata warganet berasa terkej0t dengan saiz uIar sawa itu. Malah, ada juga warganet zahirkan kebimbangan uIar itu akan ‘makan’ tuannya satu hari kelak.

Tidak hanya itu, rata-rata warganet berpendapat bahawa uIar sepatutnya tidak dijadikan haiwan peliharaan dan meminta agar keluarga tersebut membuang uIar tersebut.

Segelintir warganet turut mengatakan bahawa dari segi perspektif Islam, uIar tidak dibenarkan untuk dibela dan di letak dalam rumah.

Ketika ini, video itu telah meraih 1.4 juta tontonan dan mendapat lebih 36 ribu tanda suka.

VIDEO:

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: The V0cket, TikTok

Be the first to comment on "[VIDEO] ‘Bimbang Makan Tuan’- Warganet Terkej0t Keluarga Ini Bela UIar Sawa Bersaiz Gergasi"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*