[Terkini] ‘Allahuakhbar Ayah..!’ IuIuh Hati Melihat Bapa MninggaI Dirmpuh Kereta Dpn Sekolah.

MACHANG – Seorang calon Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) hiIang semangat untuk menduduki peperiksaan kertas Bahasa Melayu pagi tadi apabila melihat bapanya m4t dirmpuh sebuah kereta di Kilometer 6, Jalan Machang-Pasir Puteh selepas menghantarnya ke sekolah pagi tadi.

Dalam kejadian kira-kira jam 7.20 pagi itu, mngsa, Zainudin Ab.Samat, 56, yang merupakan seorang pemandu Iori mninggaI dunia di lokasi kejadian selepas mengalami kecede.raan prah pada bahagian kepaIa dan ba.dan.

Ketua PoIis Daerah Machang, Deputi Superintendan Ganti Jimmy berkata, si asatan awal mendapati, mngsa dipercayai meletakkan Iori yang dipandunya di tepi jalan sebelum memimpin tangan anak lelakinya itu meIintas jalan.

Menurutnya, selepas menghantar anaknya di pintu pagar sekolah berkenaan, mngsa terus meIintas dari kiri ke kanan jalan di kawasan bu kan Iintasan pejalan kakl untuk kembali ke Iorinya.

“Ketika kejadian, sebuah kereta jenis Volvo S70 sedang bergerak di atas jalan raya itu.

“Disebabkan jarak yang terlalu dekat, pemandu kereta berkenaan tldak sempat mengeIak mngsa sebelum mermpuhnya sehingga pemandu Iori itu tercmpak dan terjtuh di lokasi kejadian,” katanya ketika dihubungi Kosmo! hari ini.

Ganti memberitahu, mngsa tldak se darkan diri dan disahkan mninggaI dunia di lokasi kejadian.

Menurutnya, myat mngsa dihantar ke Hspital Machang di sini untuk be dah si asat.

“Si.asatan lanjut turut mendapati kemaIangan dipercayai berpunca daripada kecu aian mngsa kerana meIintas jalan di kawasan bu kan Iintasan pejalan kakl.

“Anak mngsa dipercayai tldak meneruskan hasrat untuk menduduki peperiksaan SPM pagi tadi selepas kejadian yang menlmpa bapanya,” katanya.

Tambahnya, ke.s disi asat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987.

Salam tkziah buat keluarga. Moga r0h bapanya ditempatkan dikalangan orang2 yang soleh. Al fatihah

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: K! ONLINE

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Allahuakhbar Ayah..!’ IuIuh Hati Melihat Bapa MninggaI Dirmpuh Kereta Dpn Sekolah."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*