Anak Mamat Khalid Di UK Tak Sempat Tat4p W4jah Bapa -“N4ngis Sampai Pol1s Datang”

 

Pemergi4n pengarah terkenal, Mamat Khalid atau nama sebenarnya Mohamad Mohamad Khalid pada 24 Oktober 2021 yang lalu benar-benar menggemp4rkan negara.

Allahy4rham Mamat Khalid telah meningg4l dun1a di restoran miliknya kira-kira jam 12 30 tengah malam. Ketika itu All4hyarham baru sahaja menghiburkan ahli keluarga dengan memainkan keyboard sebelum terdiam dan reb4h tidak sed4rkan diri.

Isteri All4hyarham iaitu Hasmah Hassan memaklumkan anak perempuan mereka iaitu Ann Khalid merupakan satu-satunya ahli keluarga yang tidak sempat menatap buat kali ter4khir wajah suaminya kerana sedang melanjutkan pelajaran di United Kingdom (UK).

“Anak perempuan kami, Baby (panggilan buat Ann) kini berada di UK, dan dia satu-satunya yang tak dapat balik menjenguk jen4zah arw4h Mamat.”

“Baby baru saja lebih kurang setahun menyambung pelajaran di UK dan dia dapat  tahu tentang Mamat pun dari media sosial sebab ketika saya call dia tengah buat kerja part time.”

“Bila dapat tahu, dia men4ngis terlalu ku4t sampai orang sekeliling terkejut. Pol1s pun datang,” cerita Hasmah kepada sumber.

Selain itu, menurut Gempak lagi, Ann Khalid ada memuat naik perkongsian di laman Instagramnya dengan memaklumkan kondisinya saat ini.

Menurut gadis tersebut dia masih lagi bersedih  dan memerlukan sedikit masa untuk memulihkan semangatnya selepas kehil4ngan bapa tersayang beberapa hari lepas.

“Saya tak perlu jelaskan apa-apa bagaimana saya berdepan dengan kehil4ngan bapa. Saya tahu ramai yang ambil berat tentang keadaan saya cuma saya perlu ruang untuk diri sendiri.”

“Saya agak tertek4n  untuk membalas semua yang cuba menghubungi saya tetapi harap  berikan saya sedikit waktu,” jelasnya.

Tambah Ann lagi, dia meng4kui bahawa pemergi4n bapanya umpama satu kehil4ngan besar kerana ramai yang menyayangi pengarah tersohor itu.

Dia terharu dapat berkongsi kasih sayang dengan seluruh peminat karya bapanya dan mengucapkan ribuan terima kasih kepada semua.

Anak bongsu Allahy4rham Mamat Khalid itu juga sempat menzahirkan penghargaan kepada kenalannya yang berada di Norwich kerana sudi mengadakan bacaan tahlil buat bapanya.

Ketika ini, Ann Khalid atau nama sebenarnya Nurhassanah Mohamad sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang ekonomi perniagaan di University Of East Anglia, Norwich, England.

Pemergian bapanya pada 24 Oktober 2021 ini meninggalkan seorang balu serta 5 orang anak dan Ann Khalid adalah yang paling bongsu.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: omm

Be the first to comment on "Anak Mamat Khalid Di UK Tak Sempat Tat4p W4jah Bapa -“N4ngis Sampai Pol1s Datang”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*