Baru Je Hilang 30 Kg, Man Raja Lawak Dikatakan Menderiita S4kit. Ini Respon Tuan Badan

PENAMPILAN terbaharu pelawak Man Raja Lawak yang kini semakin kurus mendapat perhatian ramai malah ada segelintir netizen yang beranggapan penurunan berat badannya secara mendadak itu disebabkan mender1ita sak1it.

Menurut Man atau nama sebenarnya, Abd Rahman Kassim, 43, dia enggan mengambil pusing kata-kata neg4tif dilemparkan terhadapnya kerana apa yang paling penting adalah kesihatan.

“Kalau asyik fikir cakap orang, sampai ke sudah kita akan terus berada di takuk lama. Jadi saya ambil pendekatan tak ambil peduli. Memujuk hati, saya anggap mereka d3ngki dan cemburu dengan apa saya berjaya lakukan.

Perubahan ketara Man Raja Lawak.

“Lepas itu akan terpacul soalan atau pandangan apabila gemvk dan tiba-tiba kurus serta nampak sak1t. Kalau kurus bertukar jadi gemvk mungkin orang fikir kita bahagia.

“Tapi apa yang merisaukan saya apabila berat badan naik dan boleh mendatangkan penyaki1t. M4ti sekarang pun tak kira usia. Diusia sekarang, saya hanya nak sihat. Cakaplah apa mereka nak cakap, janji saya sihat,” katanya kepada mStar.

Man turut mended4hkan tempoh tiga bulan lalu dia berjaya menurunkan berat badan sebanyak 30 kilogram iaitu daripada 98 kilogram menjadi 68 kilogram.

 

Betul bukan mudah nak kurus. Pasti ada liku yang bertandang.

MAN RAJA LAWAK

PELAWAK

Dalam pada itu, Man mengakui dia tidak dilahirkan dengan rupa paras yang kacak seperti aktor luar negara malah ada juga pihak yang mengatakan wajahnya bertambah burvk dan cengkung selepas kurus.

“Saya sedar diri memang bukan dilahirkan kacak macam hero Hollywood atau Bollywood. Apatah lagi seperti bintang popular di negara kita. Wajah saya memang tahap biasa saja. Orang kampunglah katakan.

Man lebih pentingkan kesihatannya.

“Ada yang cakap muka saya bertambah burvk dan ‘haggard’ apabila berjaya menurunkan berat badan. Saya tak boleh ubah kejadian Tuhan. Saya terima diri seadanya.

“Tapi soal fizikal itu sangat subjektif. Buruk di mata orang itu, tak semestinya buruk di mata lain. Betul bukan mudah nak kurus, semua itu cabaran yang mematangkan.

“Tetapi sekali kita dapat dan berjaya di atas apa diusahakan, itulah nikmat hidup yang tak boleh ditukar ganti atau dibayar dengan wang ringgit sekalipun,” ujarnya.

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Baru Je Hilang 30 Kg, Man Raja Lawak Dikatakan Menderiita S4kit. Ini Respon Tuan Badan"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*