Tak Perlu V4ksin, Wanita Ini Jual Gelang Dakwa Pelindung C0VlD-19

Agak membimbangkan para petugas kesihatan apabila lambakan produk-produk kesihatan yang terjual pasaran terutamanya di media sosial yang disifatkan terlalu over claim. Kadang kala, produk-produk dilihat mengandungi bahan yang merb4haya bahkan boleh membawa m4ut kepada si pemakan.

Disebabkan itu, masyarakat disarankan untuk menyelidik semula kandungan produk atau jenama yang terjual dipasaran. Malah, produk-produk yang terjual belum tentu mempunyai kelulusan KKM disamping harganya yang mahal melambung.

Ada pulak yang jual gelang pelindung dari C0V1ID-19?

Di Twitter, sebuah akaun telah berkongsian sebuah video yang memaparkan seorang wanita sedang mempromosikan produk terbarunya di Facebook. Produk yang dijual tersebut didakwa mampu melindungi diri dari C0VI1D-19.

“Hanya pakai sahaja, boleh cegah C0VID-19…”

Katanya dalam video itu, disebabkan tidak ramai orang suka dan konsisten makan supplement, jadi jalan penyelesaiannya adalah dengan memakai gelang untuk jauhkan diri dari wab4k C0VID-19.

Produk baru 2 hari, lajunya dapat Noble Prize…

Netizen rata-rata kelihatan amat ger4m dengan penjualan gelang pelindung dari C0V1ID-19 kerana dilihat terlalu over-claimed dan harganya yang tidak masuk akal.

Amboi, harganya boleh tahan mahal!

“Makcik2 memang percaya benda macam ni…”

Sila pantau mak ayah di kampung!

Masyarakat dunia disarankan untuk mengamalkan norma baru dalam kehidupan seharian mereka sehingga vaksin C0VID-19 benar-benar ditemui. Orang ramai juga diharapakan jangan mudah terpengaruh dengan lambakan ubat-ubatan dipasaran dan hanya merujuk kepada pakar perubatan yang diiktiraf negara.

 

Sumber: Twitter., Borak Daily

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook

Sumber : https://www.mhi.allnws.com/

Be the first to comment on "Tak Perlu V4ksin, Wanita Ini Jual Gelang Dakwa Pelindung C0VlD-19"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*