42 Hari Hil4ng Tanpa Berita, Akhirnya Penemuan M4yat Rungk4i Mist3ri

Mist3ri keh1langan seorang lelaki selepas 42 hari gagal dihubungi akhirnya terjawab apabila pihak polis menemui may4tnya tersembunyi di celah longkang lebuh raya LEKAS. Menerusi Facebook kakak arw4h, Ain Alaudin, kali terakhir mereka sekeluarga bertemu arw4h pada 13 Mac yang lalu. Pada mulanya, arw4h meminta izin untuk ke Tangkak, Johor atas alasan bertemu keluarga rakannya. Namun, tiada khabar berita dan keluarga gagal menghubungi arw4h selepas itu.

Diklasifikasikan sebagai m4ti meng3jut

Sias4tan awal polis di lokasi kejadian mendapati m4yat yang ditemui itu dalam keadaan r3put dan tinggal r4ngka lengkap berpakaian kemeja-T dan seluar panjang warna hitam selain masih memakai topi keledar.

May4t itu ditemui dalam keadaan terlentang di dalam longkang yang berkeluasan lebar dan kedalaman lebih kurang dua kaki dan dua setengah kaki serta terletak di tengah-tengah lebuh raya Plus arah utara.

Turut ditemui satu beg galas dan pada bahagian terdapat satu beg pinggang warna hitam, bagaimanapun tiada kenderaan ditemui berhampiran dengan tempat kejadian yang boleh dikaitkan dengan sim4ti.

Menerusi Harian Metro, Ketua Polis Daerah Nilai, Superintendan Mohd Nor Marzukee Besar, keadaan m4yat dalam keadaan r3put dan lengkap berpakaian. Hasil sias4tan tiada sebarang senj4ta ditemui di lokasi kejadian dan kejadian ini tiada unsvr jen4yah. Mangsa diklasifikasikan sebagai m4ti meng3jut.

Lu4han kakak mangsa

Kami lima beradik, dia paling bongsu. Dia tak ramai kawan. Dari sekolah rendah ke sekolah menengah sampai belajar pun tetap tak ramai kawan. Dia bukan seorang yang kaki lepak kaki rempit atau sosial. Bukan dia orangnya.

Kali terakhir melihat kelibatnya pada 13 Mac 2020 lebih kurang jam 8.30 malam. Arwh minta izin kat ayah ibu nak ke kampung kawan sekerja di Tangkak. Ayah dan ibu dengan izin melepaskan arw4h pergi. Dua hari kemudian ibu telefon tapi tak di jawabnya. Ibu bersangka dia baik-baik saja.

Pada Isnin pagi ibu telefon Ijam (sepupu) yang sama tempat kerja, sebab nak tau keadaan arw4h..pastinya arw4h tak datang kerja. Kebiasaannya walau macam mana lambat dia tetap balik rumah. Bila dah telefon kawan sekerja yang berasal dari Tangkak tu rupanya mereka tak jadi ke Tangkak malam tu. Selidik punya selidik rupanya arw4h ke Ampang seorang diri. Kawan dia di Ampang adalah orang terakhir yang jumpa dengan arw4h. Lebih kurang jam tiga lebih pagi arw4h gerak dari Ampang untuk balik ke Melaka mengikut kata kawan arw4h di Ampang.

Tak jumpa b4ngkai moto

Aduan polis telah di buat sehari sebelum PKP. Usaha kami untuk mencari arw4h pada mulanya di Hospital Ampang kerana waktu berita kehil4ngan arw4h ditular, ramai yang wasap..telefon untuk bagitahu pen3muan yang arw4h kemal4ngan. Aida (kakak arw4h) keluar masuk turun naik Hospital Ampang dan Hospital Seremban untuk buat pengec4man m4ngsa kemal4ngan tanpa ind3ntiti tapi tetap tak jumpa. Aida dalam perjalanan balik sepanjang perjalanan memang memandu kereta dengan sangat perlahan sambil memerhatikan di bahu jalan kalau-kalau terjumpa bangkai motor, yang pastinya memang tak jumpa apa-apa.

Hari berganti minggu, minggu berganti bulan. Selepas empat puluh dua hari, dua ramadhan, akh1rnya terjawab kehil4ngannya.

Anggota dari Balai Polis Durian Tunggal datang ke rumah jam 4 petang tadi untuk maklumkan berita pen3muan may4t di kilometer 281-282 (anggaran) Highway Nilai – Seremban lebih kurang jam 12 tengahari oleh Peronda Plus. Arw4h dibawa ke Hospital Seremban untuk pr0ses bed4h s1asat. Dijangka Isnin kami akan ke Hospital Seremban untuk menjemput arw4h pulang dan akan dikebvmikan di tanah perkvburan terdekat.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "42 Hari Hil4ng Tanpa Berita, Akhirnya Penemuan M4yat Rungk4i Mist3ri"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*