Video Terima Bantuan Disalah Erti, Wan Maimunah Mohon Henti Kec4m Seniman

Terharu menerima sumbangan daripada Ustaz Sheikh Mohammad, pelakon Wan Maimunah tidak henti-henti mengucapkan syukur sambil mengalrkan air mata. Melihat kepada keadaan tersebut ramai yang bers1mpati dan membuat spekulasi bahawa pihak bertanggungjawab tidak menyampaikan bantuan kepada golongan seniman.

Menerusi laporan Harian Metro, Wan Maimunah menaf1kan dakw4an dan mengakui sed1h apabila ada pihak mengh3ntam Presiden Persatuan Seniman Malaysia (Seniman), Zed Zaidi.

Cuba dengar betul-betul

Alhamdulillah artis veteran Wan Maimunah terima bantuan dari seorang ustaz. Menangis dia. Terima kasih yang sudi membantu šŸ˜¢ Kredit : Tayang

Alhamdulillah artis veteran Wan Maimunah terima bantuan dari seorang ustaz. Menangis dia. Terima kasih yang sudi membantu šŸ˜¢Kredit : Tayang

Posted by Ketupat Dimsum on Monday, April 13, 2020

Katanya, dia berasa terkejut apabila video itu disalah erti ramai pihak dan ada segelintir yang mula menvduh Seniman tidak membuat kerja.

Saya agak kec3wa apabila terima paparan skrin kec4man netizen terhadap Seniman dan persatuan-persatuan artis lain. Sebenarnya Seniman yang mula-mula sekali hantar bantuan kepada saya, seterusnya disusuli dengan Persatuan Kebajikan Artis Veteran Malaysia (PKAVM).

Alhamdulillah, saya dapat perhatian mereka sekali gus apa yang dikatakan itu tak betul.

Jadi, saya sangat ā€˜downā€™ dengan apa yang berlaku. Cuba dengar betul-betul apa yang saya cakap dalam video itu. Saya kata bersyukur sangat dapat lagi bantuan.

Tambah pelakon ini lagi, Seniman merupakan persatuan terawal yang mengambil berat sekaligus menghulurkan bantuan. Wan Maimunah berkata lagi, dia tahu ramai pihak menyayanginya jadi tidak eloklah sekiranya salah faham tercetus.

Takkan kena update setiap kali bantu

Ini bermakna sebelum itu sudah dapat. Takkanlah Seniman nak kena ā€˜updateā€™ setiapkali beri bantuan kepada artis. Banyak lagi kerja lain yang nak dibuat.

Saya sangat berterima kasih dengan komen peminat kerana ia tanda mereka sayangkan saya. Cuma saya minta janganlah berbvruk sangka kepada orang. Tak semua yang menghulurkan bantuan itu nak menghebohkan kepada orang ramai.

Pelakon drama air mata ini difahamkan tinggal di Melaka namun buat sementara waktu menumpang di rumah anak angkatnya diĀ Kota Puteri, Batu Arang untuk memudahkan urusan shooting.

Saya amat berterima kasih kepada Ustaz Sheikh Mohammad yang bekerjasama dengan Persatuan Wartawan Hiburan Malaysia (WHAM) dan rakan artis seperti Zul Yahya dan Azza Elite menghulurkan bantuan.

Syukur kerana ada yang ingat dan sayang. Ada juga hamba Allah yang kirimkan sumbangan. Juga, ada individu tak dikenali, dapat nombor saya dan hubungi ibu beritahu nak beri sedikit wang.

Namun, siapa sangka dia terpaksa berkurung di rumah sehinggalah tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) tamat.

Sumber : Harian Metro

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: OHBULAN!

Be the first to comment on "Video Terima Bantuan Disalah Erti, Wan Maimunah Mohon Henti Kec4m Seniman"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*