“Pelajar Dkwa Diberi Makanan Taraf 0rang G4ji, Gelndangan..” Ini Jawab USM

UNIVERSITI Sains Malaysia (USM) menerusi sebuah kenyataan telah memberi amaran kepada individu yang tidak bertanggungjawab menyebarkan berita p4lsu atau f1tnah.

Pusat pengajian awam itu, dalam satu kenyataan berkata pihaknya tidak teragak-agak untuk mengambil tindakan undang-undang terhadap individu yang menyebarkan berita p4lsu yang menc3markan nama baik USM.

Pihak USM memandang serius penghin4an individu terbabit di media sosial apabila mend4kwa makanan yang disediakan tidak berkualiti.

Pihak universiti juga sedang meny1asat kejadian ini dan bakal mengambil tindakan undang-undang sekiranya ia terbukti dilakukan dengan sengaja bertujuan memf1tnah nama baik universiti,” menurut USM dalam kenyataan yang dikeluarkan pada Selasa.

Antara pengguna Facebook yang tidak bertanggungjawab menyebarkan maklumat p4lsu.

Dalam pada itu, USM turut mengingatkan individu yang tidak bertanggungjawab untuk berhenti mengeluarkan kenyataan sew3nang-wenangnya tanpa usul periksa.

Kenyataan ini dibuat berikutan sebuah tweet yang dikeluarkan oleh seorang individu tular di media sosial yang mend4kwa kebajikan adiknya yang berada di kampus diabaikan oleh pihak universiti.

Seorang pengguna Twitter mendakwa adiknya sudah tidak menerima makanan.

 

Selain itu, satu komen turut dimuatnaik di Facebook yang menunjukkan gambar makanan yang diberikan oleh pihak USM tidak berkualiti dan melabelkan makanan tersebut sebagai makanan bertaraf ‘orang g4ji’.

Sumber : mStar

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : RoseMerah

Be the first to comment on "“Pelajar Dkwa Diberi Makanan Taraf 0rang G4ji, Gelndangan..” Ini Jawab USM"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*