“Pueh aku jer1t lengan tu terkeluo shira oiiii.. seb baik dengo.”

Pelakon dan pengacara terkenal Sharifah Shahirah baru-baru ini telah berkongsi tentang penampilan terbarunya yang sudah berhijab. Menurut Shiera beliau telah mengambil keputusan untuk mengenakan hijab secara penuh pada hari pertama Perintah Kawalan Pergerakan dilaksanakan. Sebelum itu pun sudah nampak perubahan Shiera yang kerap mengenakan penutup kepala tetapi kini beliau tekad untuk berhijab sepenuhnya.

Pada mulanya saya bernazar, jika wab4k ini ada penawar saya nak pakai tudung. Terlalu banyak dugaan Allah berikan sekarang.

“Tapi, saya fikir semula kalau tak ada penawar, takkan saya tak pakai tudung. Jadi, saya bulatkan hati dan berniat untuk terus pakai.

“Lagipun, sebelum PKP saya memang pakai ‘on-off’ dan suka-suka saja. Sekarang, saya sudah pakai dengan betul. Tapi, saya tidak boleh terus menjadi sempurna. Saya masih dalam proses belajar dan memperbaiki diri,” katanya kepada salah sebuah akhbar tempatan.

Sudah pasti perubahan Shiera mendapat sokongan yang padu dari ahli keluarga dan juga para peminatnya. Namun bagaimanapun Shiera mengakui masih berada dalam proses penghijrahan.

Melalui satu video yang dumiat naik di laman Instagramnya sebentar tadi, Shiera ingin membuat review untuk salah satu produk hand sanitizer, tetapi ketika itu ada kejadian dimana ternampak bahagian lengannya. Menurut Shiera selama ini beliau banyak baju tangan pendek, namun nasib baik beliau masih menyimpan sarung tangan ketika beliau menunaikan umrah sebelum ini.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

gi beli sana sanitizer wangi wangi bunuh kuman ….kulit lembut ada gloves. ada mask…sanitizer.. senang je antar depan rumah go… www.senangmarket.com easy pay easy buy

A post shared by Shiera Al-Khaired (@shieraijoy) on

Melalui video yang dimuat naik, ramai yang memuji dan menasihatkan supaya Sheira kekal istiqomah. Ada juga yang berseloroh tentang aur4t lengan yang ternampak sedikit, tetapi jawapan yang diberikan oleh Shiera memang terbaik. Baguslah Kak Shiera melayan peminat yang menegur dan tak mudah melatah.

Alhamdullilah kak..semoga akak terus istiqomah.lawak la akak ni.

Hahahha tak boleh blaa ayat last to. Panjang ye cakap. Terus bye.

Cantiknya sis

Bagus la @shieraijoy…. Sikit-sikit berubah.

Suka sagat tengok kaka rara…sporting

Tahniah kak tak fake bnda bru nk bljar slowly kak lama-lama mesti herlokk tak sempurna dimana mnusia takpe asal sempurna di mata Allah.

Peminat dan netizen pun perlu la bagi masa untuk Shiera ye untuk berubah. Kalau nak menegur jangan sampai mengh1na. Tunjukkan contoh yang baik supaya boleh menjadi ikutan orang di luar sana yang ingin berubah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Media Cite Heboh

Be the first to comment on "“Pueh aku jer1t lengan tu terkeluo shira oiiii.. seb baik dengo.”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*