“Buanglah status pencetus ummah kau tu!” -PU Abu Dik3cam Sebabkan Bertiktok Masa Musim PKP?

Sejak PKP dilaksanakan pada 18 Mac lalu, rata-rata rakyat Malaysia dah tepu dan tidak tahu bagaimana ingin mengisi masa lapang mereka.

Oleh itu kebanyakan bermain aplikasi ‘TikTok’ bagi menghiburkan diri. Bukan yang muda sahaja malah yang tua juga turut serta.

Tular di media sosial baru ini Pencetus Ummah Abu Sufyan mengisi masa lapang dengan bermain ‘TikTok’ sehingga telah mengundang kec4man netizen, lapor Mstar.

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Bersempena saranan Menteri Pengajian Tinggi kita,saya menyahut untuk buat challenge tik tok yang mungkin melambangkan kercedikan saya dalam akademik.Jangan lupa untuk sahut challenge ini ye korang.😘😍🥰 . . Aku buat ni suka2 je jangan salah faham plak.Kadang2 tik tok ni bukan sahaja boleh mengasah daya kreativiti anda malah boleh merapatkan hubungan silaturrahim.😅🤣😂 . . #staysafe #kitamestimenang #kesanakesini

A post shared by Abu Sufyan Mokhtar (@_sufyanmokhtar) on

Apa yang salah dalam video ni?

Difahamkan netizen mengecam PU Abu kerana penggunaan nama Pencetus Ummah dalam akaun ‘TikTok’ miliknya.

Bagi netizen penggunaan nama itu tidak sewajarnyaa untuk diletakkan di dalam aplikasi tersebut.

Walaubagaimanapun PU Abu telah menjelaskan hal ini, bukan dia yang meletakkan nama Pencetus Ummah tu tetapi aplikasi itu sendiri yang setup malah dia turut dia memohon maaf kepada netizen.

Buang la username pencetus ummah kau tu

Yarabbii..ini je pu dan mutawwif umrah?

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Lobak Merah

Be the first to comment on "“Buanglah status pencetus ummah kau tu!” -PU Abu Dik3cam Sebabkan Bertiktok Masa Musim PKP?"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*