Niat nak ‘support’ Shuib, komen Man Raja Lawak dik3cam netizen – “Semua orang ada jari, belum tentu semua orang ada ot4k”

TERLAJAK perahu boleh diundur, terlajak kata buruk padahnya.

Itulah yang terjadi kepada pelawak Man Raja Lawak gara-gara meninggalkan komen di status permohonan maaf Shuib Sepahtu dengan menyif4tkan tidak semua orang boleh berf1kir dengan rasional.

Menerusi Instagram Man mengakui kesilapannya berkata sedemikian namun tidak menjangkakan akan menerima ‘serangan’ daripada netizen sehingga diminta untuk membuat permohonan maaf.

 

Man berkongsi perkara itu di Instagramnya pada Ahad.

“Bila artis dik3cam hebat oleh sahabat netizen, saya pada mulanya berdiam diri tapi bila sahabat baik saya @shuibsepahtu dik3cam teruk gara-gara dia ingin perbetulkan tanggapan ia menjadi lebih keruh.

Saya baca satu persatu komen. Niat saya ingin beri support pada Shuib, cuma komen saya ayat terakhir mengundang kemarahan kerana saya menulis ‘semua orang ada jari belum tentu semua orang ade ot4k’.

Selepas itu sahabat netizen menyerang saya dan membuat provokasi. Saya balas setiap komen mereka. Bila artis mula merendahkan ego memohon maaf saya baca setiap komen masih lagi ada netizen yang menc3rca dan mengh1na artis tersebut.

 

aya juga diseru untuk memohon maaf setelah dimak1 hamvn tetapi bagi saya maru4h diri bukan untuk digad4i.

MAN RAJA LAWAK

PELAWAK

Saya juga diseru untuk memohon maaf setelah dim4ki hamvn tetapi bagi saya marvah diri bukan untuk dig4dai. Saya rela undur diri dengan marvah yang belum dip1jak,” katanya.

Sebelum ini, Shuib memohon maaf atas keterlanjuran kata selepas menyokong pandangan penyanyi Black Hanifah dan Tomok berhubung dengan isu bantuan khusus untuk artis.

Dalam pada itu, Man turut memberitahu tindakannya berkongsi mengenai sumbangan wang kemenangannya di program Maharaja Lawak Mega 2019 (MLM 2019) berjumlah RM50,000 turut disalah erti segelintir netizen.

Bagaimanapun, ahli kumpulan Puteh itu memohon maaf secara terbuka kepada netizen dan mana-mana artis yang kvrang senang melihat perkongsian tersebut di laman Instagramnya.

Niat Man berkongsi sumbangan di Instagram disalah erti segelintir netizen.

Pada ketika itu saya dan isteri ada meminta pandangan ustaz sekiranya saya ingin memberi sumbangan apakah jalan terbaik untuk saya berbuat demikian.

Niat saya bukan nk meraih simpati apatah lagi untuk riy4k tetapi ikhlas hanya untuk membantu mereka yang kini dalam kesusahan. Saya amat terkejut kerana sumbangan kecil saya menjadi perbualan.

Saya hanya muat naik status dalam IG bukan mencanangkan satu Malaysia. Tiada niat untuk menjadi hero atau dipandang mulia di mata masyarakat.

Disini saya ingin memohon maaf secara terbuka kepada mana-mana artis atau sahabat netizen sekiranya saya ada berbuat kesalahan. Saya hanya hamb4 yang h1na lagi lem4h. Maafkan saya dan keluarga,” ujarnya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber : Mstar

Be the first to comment on "Niat nak ‘support’ Shuib, komen Man Raja Lawak dik3cam netizen – “Semua orang ada jari, belum tentu semua orang ada ot4k”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*