“Terngiang Suara Riang Anak Ini…,” Budak Bawa Balik Bekalan Makanan Untuk Atok S4kit Cetvs H1ba

Ketika seluruh Malaysia pada ketika ini sedang berg3lut dengan peny3baran Cov1d-19, ketahuilah bahawa ada golongan yang tidak bernasib baik terutama semasa Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang sedang dijalankan ini.

Saban hari, pelbagai kisah yang terungkai semasa PKP sedang berlangsung. Ada yang tidak mampu membelikan susu anak dan ada juga yang sudah tidak menjamah makanan selama beberapa hari kerana ketiadaan sumber kewangan yang kukuh.

Terbaru, menerusi kiriman yang dimuatnaik oleh Aisyah Abdul Halim di laman Facebook, beliau menceritakan mengenai seorang kanak-kanak yang mendapat sumbangan bekalan makanan.

Budak ni ana jumpa tepi jalan. Comotnya Ya Rabbi. Atuk dia s4kit. Punya seronok dia dapat barang sumbangan. Dapat saja sebungkus Food pack tu terus berubah ceria muka dia.

“Bah, ustaz aku balik duluan ya!”

Tengok gambar ni pun mervntun j1wa seorang lelaki.

Begitulah mesej da’i Muhammad Syazwan Bin Khamis pada aku. Bila aku tengok gambar ni, kau tahu, seperti terngiang suara riang anak ini balik ke rumah dengan nyanyian kecil.

Ini di Pulau Banggi. Pulau yang paling besar di seluruh Malaysia, dan ia juga pulau term1skin! Bukan hanya di Sabah, tapi dari seluruh Malaysia. Paling m1skin!

Boleh kalian bantu kami untuk sediakan Food Pack di sini? Jom kita target 100 Food Pack.

10052010114368

Bank Islam

Pertubuhan Amal Tarbiyatun Nisa

Sumber: Aisyah Abdul Halim

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Siakap Keli

Be the first to comment on "“Terngiang Suara Riang Anak Ini…,” Budak Bawa Balik Bekalan Makanan Untuk Atok S4kit Cetvs H1ba"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*