“Sebagai Manusia, Saya Akan Perbaiki Diri” – Vivy Yusof Mohon Maaf, Bak4l Ambil Tind4kan Und4ng-Und4ng

Usahawan terkenal Datin Vivy Yusof membuat permohanan maaf secara terbuka kepada netizen selepas meninggalkan komen yang tidak sens1tif di Instagram (IG) miliknya.

Menerusi laman sosial IG, Vivy menjelaskan sepanjang beberapa hari ini, dia mengambil pendekatan bermuhas4bah diri dan akan memperb4iki diri. 

“Saya faham kenapa netizen mar4h dan saya juga setuju, sebagai seorang public figure, saya perlu lebih berhati-hati apabila menulis dan berkongsi sesuatu perkara. Ini sangat memberi pengajaran kepada saya.

“Saya sedar penggunaan ayat saya tidak tepat dan saya akan memperbaiki diri selepas ini. 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

This will be the last statement I do on this issue. I will be moving on. Hope it clarifies A LOT of things. Hope you’re all coping well with MCO and sending you lots of love in this tough time ❤️

A post shared by Vivy Yusof (@vivyyusof) on

“Saya menerima banyak mesej-mesej positif daripada ramai orang dan saya cukup berterima kasih,” jelasnya. 

Namun menerusi video berdurasi lebih tujuh minit itu, Vivy menafikan dakw4an bahawa dia mempersoalkan bantuan yang diberikan oleh kerajaan terhadap golongan B40 dan M40 seperti yang tular di laman sosial Twitter. 

“Menerusi gambar yang tertera kenyataan ini, saya tak pernah terfikir pun nak cakap benda ni. Saya tak sangka orang percaya saya cakap benda tu. 

“Kenyataan tu keluar menerusi Facebook Live seseorang dan bukan dari Facebook Live saya, saya takde Facebook pun. 

“Bila dah masuk Twitter, benda ni dah tak terk4wal. Kalau ada satu benda yang saya selalu pesan pada semua wanita, adah untuk mempertahankan diri mereka dan sekarang, inilah waktunya saya mempertahankan diri saya sendiri sebab saya tak pernah keluarkan kenyataan tersebut. 

“Benda ni tersebar dengan cepat sehingga ada petisyen untuk des4k saya letak jawatan daripada UiTM,” ujarnya lagi. 

Selain itu, dia turut akan mengambil t1ndakan und4ng-und4ng terhadap mereka yang mula menyeb4rkan khabar angin, pembohongan dan petisyen tersebut. 

Baru beberapa jam di muat naik, video tersebut telah menerima lebih setengah juta tontonan dan hampir 8,000 komen daripada wargamaya. 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber:

Be the first to comment on "“Sebagai Manusia, Saya Akan Perbaiki Diri” – Vivy Yusof Mohon Maaf, Bak4l Ambil Tind4kan Und4ng-Und4ng"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*