“Sekali lagi hamba Allah, Eina Azman ni buat smua terharu.”

Ketika berlakunya anc4man virvs COV1D19, bukan sahaja kesihatan yang terganggu malah ekonomi negara dan juga rakyat turut terk3san. Sejak bulan lalu, perniagaan makin merudum kerana orang ramai kurang membeli dan keluar kerana takut anc4man wab4k COV1D19.

Sejak dikeluar perintah kawalan berkurung dari pihak kerajaan, peniaga-peniaga kecil juga telah hilang tempat mencari nafkah, ada juga pekerja di syarikat-syarikat yang terpaksa cuti tanpa gaji. Jika dilihat secara menyeluruh wab4k COV1D19 ini mampu melumpvhkan sesebuah negara, oleh itu Perdana Menteri merayu agar rakyat Malaysia patuh akan saranan yang ditetapkan bagi mengelakkan wab4k ini terus menvlar.

Disaat rakyat berpusu-pusu membeli barangan keperluan asas hingga ada yang membuat ‘pan1c buy’ , sebenarnya terdapat ramai lagi yang hanya mampu melihat kerana golongan ini tidak mampu untuk membeli barangan makanan untuk dijadikan simpanan.

Oleh itu selebriti Datin Paduka Eina Azman dan suami terpanggil untuk membantu golongan ini. Terdahulu Datin Eina memuat naik status di Instagram beliau mencari rumah anak yat1m atau keluarga yang susah untuk dibantu.

Assalamualaikum semua.

Minta tolong share rumah anak2 Yatim, Oku, Rumah orang Tua ya.

Thank you

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Assalamualaikum semua. Minta tolong share rumah anak2 Yatim, Oku, Rumah orang Tua ya. thank you😊🙏🏻

A post shared by 𝑬𝒊𝒏𝒂 𝑨𝒛𝒎𝒂𝒏 (@eina_azman) on

Melalui insta story yang dimuat naik, pasangan ini dilihat memborong barangan keperluan asas seperti beras, pampers, susu dan pelbagai lagi lalu diberikan kepada penduduk rumah flat PPR. Jelas dapat dilihat wajah gembira penduduk di sana yang mendapat bantuan dari pasangan ini.

Perkongsian yang dibuat oleh Datin Eina mendapat pelbagai reaksi dan pujian dari para pengikutnya. Diharapkan dengan perkongsian ini, ramai lagi golongan yang berkemampuan dapat membantu sesiapa yang memerlukan, tambah lagi dalam keadaan yang sangat genting ini.

Harap ramai yg sudi Bantu mcm DP eina. Bantu yg dekat dengan lokasi masing2. InsyaAllah memudahkan urusan mereka. *I will do the same thing

Sgt berharap kalau datin boleh approach org² yg duduk rumah flat. Waktu ni. Mana yg kerja gaji hari. Semua susah hati bila bos suruh stop dulu dtg kerja. Xnk bnyk, cukuplah keperluan asas seperti beras n gula. Sgt besar bg mereka

Sekali lagi hamba Allah eina_azman ni buat smua terharu..alhamdulilah moga bhgia 1 fmily till jannah

Smoga datin dmurahkn rezeki dan dirahmati Allah sllu..

Bagi Datin, beliau percaya apabila seseorang untuk memberi dan bersedekah, rezeki pasti akan bertambah. Tahniah dan terima kasih kami ucapkan buat Datin Eina dan suami. Kami doakan semoga terus dimurahkan rezeki.

Vide0 :

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: MCH

Be the first to comment on "“Sekali lagi hamba Allah, Eina Azman ni buat smua terharu.”"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*