“Kalau Geng Tabligh Ni Tak Kena COV1D-19 Pun, Korang Lari Gak Bila Jumpa” – Fuh…Padu Sindiran Zulhandy Black!

Bek4s vokalis kumpulan Handy Black, Zul telah memuat naik posting di laman sosial Instagram (IG)nya merujuk kepada situasi masa kini berkenaan kerisavan masyarakat tentang jemaah tabligh yang dij4ngkiti COV1D-19.

Menerusi posting tersebut Zul seolah-olah memberi gambaran terhadap sikap seg3lintir masyarakat yang t4kut kepada jemaah tabligh.

Katanya, jika jemaah tabligh tidak dij4ngkiti wab4k COV1D-19 sekalipun, ramai yang akan mengelak daripada mereka.

“Tak payah buat-buat ris4u sangatlah…Kalau geng tabligh ni tak kena C0VID-19 pun korang lari gak bila jumpa,” tulisnya.

Sementara di ruangan kapsyen Zul menulis kata-kata nasihat mengenai nikmat diberikan Allah SWT dan ujian diberi olehNYA.

Dia turut menegaskan Allah berkuasa manakala virvs tidak ada kuasa.

“Allah kuasa, virvs tak kuasa. Selama ni Allah dah kasi banyak nikmat sebagai ujian iman manusia.

Sekarang Allah kasi wab4k pulak sebagai penguji IMAN manusia.Dengan nikmat bole m4ti, dengan wab4k pun bole m4ti,” tulisnya.

Dalam perkembangan terkini seperti dilaporkan Astro Awani, sebanyak 37 k3s baharu p0sitif C0VID-19 dikenal pasti di negara ini yang mempunyai kait4n dengan perhimpunan tabligh di Masjid Seri Petaling baru-baru ini.

Ini menjadikan keseluruhan k3s p0sitif C0VID-19 yang dikenalpasti ada kaitan dengan perhimpunan tabligh tersebut adalah 77 k3s.

Terdahulu media melaporkan sebanyak 16,000 jemaah tabligh telah menyertai perhimpunan yang dianjurkan pada 27 Februari hingga 1 Mac lalu.

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: GEMPAK

Be the first to comment on "“Kalau Geng Tabligh Ni Tak Kena COV1D-19 Pun, Korang Lari Gak Bila Jumpa” – Fuh…Padu Sindiran Zulhandy Black!"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*