Bekerja Terlalu Kuat, Staf Pervb4tan M4ut Selepas 10 Hari Rawat Pes4kit K0ronav1rus Wuh4n

Seorang doktor muda berusia 28 tahun m4ut selepas 10 hari berturut-turut bekerja keras mer4wat dan menc3gah j4ngkitan v1rus Wuh4n. Difahamkan, Song Yingjie berkeras mahu bekerja setiap hari bermula pada 25 Januari iaitu pada hari pertama Tahun Baru China.

Menerusi laporan The Paper, m4ngsa men1nggal dunia akibat kegagalan j4ntung ekoran terlalu kuat bekerja.

Bertugas bermula Tahun Baru China

m4ngsa dilaporkan mula berkhidmat sebagai staf perub4tan pada April 2016 dan pada 25 Januari lalu dia menyertai pasukan untuk mengesan suhu orang awam di stesen tol persimpangan Lebuhraya Donghu-Yuelin. m4ngsa berkeras mahu bertugas setiap hari walaupun bersendirian.

10 hari berturut-turut

 

Selain itu, m4ngsa juga bertanggungjawab membekalkan bekalan perub4tan kepada rakan sekerjanya di Pusat Kesihatan Maji dan bertugas di front line untuk pencegahan v1rus selama 10 hari dan 9 malam. Dia berusaha untuk memastikan v1rus dapat dicegah daripada tersebar lebih meluas.

Dia merupakan timbalan ketua kumpulan farmasi di sebuah pusat kesihatan di Henshang. Oleh itu, dia bertanggungjawab untuk memastikan langkah pencegahan sewajarnya diambil.

Ditemui m4ut

Pada 3 Februari, dia selesai tugas pada jam 12 malam dan mahu pulang ke asrama untuk berehat. Walaubagaimanapun, rakan sekerja menemuinya dalam keadaan terbaring. m4ngsa dipercayai m4ut selepas kegagalan j4ntung akibat bekerja terlalu kuat. Walaubagaimanapun, siasatan lanjut untuk mengenalpasti punca k3s masih dijalankan.

Sumber: OhBulan

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih! 

 

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook  pisang daily

Be the first to comment on "Bekerja Terlalu Kuat, Staf Pervb4tan M4ut Selepas 10 Hari Rawat Pes4kit K0ronav1rus Wuh4n"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*