“Jari telunjuk aruwah tegak seakan para syuhada…” – Kem4t!an jemaah umrah ini dicemburui

Di dunia ini, setiap daripada kita tidak akan ada yang hidup kekal selamanya kerana, sudah ditentukan bila dan dimana aj4l kita akan sampai.

Maka dengan itu, setiap manusia berharap agar akhir hay4tnya dalam keadaan baik. Baru-baru ini, Ustaz Zamri yang dikenali menerusi program Mari Mengaji telah berk0ngsi mengenai kisah sahabatnya yang pergi dalam khusnul khatimah..

Menerusi hantaran dibuat Ustaz Zamri di Facebook, sahabatnya yang dikenali sebagai Hamidi Muhram men!nggal dunia pada 17 Disember yang lalu ketika sedang dalam Umrah, disifatkan sebagai seorang yang syahiid.

Pergi seperti seorang syahiid…

Beliau telah menziarahi keluarga aruwah dan atas keizinan waris aruwah, membenarkannya untuk berkongsi mengenai kisah kem4tiian aruwah kepada umum agar dapat dijadikan tauladan.

Dijemput seakan-akan seorang Syuhada

Bagi Ustaz Zamri, keadaan jen4zah aruwah boleh diumpakan sebagai kem4tian seorang syuhada kerana ketika itu, jari telunjuk aruwah tegak, dan keadaan sedemikian hanya boleh kelihatan kepada para syuhada..

 

Seorang yang sangat dermawan, tapi tak pernah kec0h2

Ternyata, ketika hidupnya aruwah merupakan seorang yang sangat dermawan. Tanpa pengetahuan ramai aruwah telah banyak menyumb@ng bantuan kewangan dalam m!si kemanusiaan di Syr!a.

Malah, aruwah difahamkan tidak mengambil sedikit harta peninggalan kedua ibu bapanya, sebalikan diuruskan dan diserahkan semua kepada adik-beradik yang lain.

Pergilah dikau aman di sana sahabatku

Maka daripada itu, jadikanlah kisah ini sebagai satu permulaan untuk kita berubah dan semakin memperbanyakkan amalan. Agar kem4tiian kita juga dalam keadaan yang diredhai Allah.

Sumber : Ustaz Zamri

Via OMM

 

Be the first to comment on "“Jari telunjuk aruwah tegak seakan para syuhada…” – Kem4t!an jemaah umrah ini dicemburui"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*