“Saya melihat mukanya tenang” – Noki K-Clique kehiIangan orang tersayang, terkilan tak dapat bertemu buat kali terakhir

BAPA kepada penyanyi Noki K-Clique iaitu Aji Lee Ahsam, 66, men1nggal dunia ak1bat s4kit tua di rumahnya di Kampung Sipitang, Kota Kinabalu, Sabah pada Jumaat.

Noki atau Ahmad Ikhwan Aji, 28, berkata, dia dalam keadaan tidak percaya apabila mendapat panggilan telefon daripada abang sulungnya memaklumkan pemerg1an bapa tersayang selepas waktu Maghrib semalam.

Ini kerana katanya, Allahy4rham bapanya tidak mengalami sebarang peny4kit kr1tikal melainkan mas4lah s4raf yang dider1tainya sejak muda.

Noki terus mendapatkan tiket pulang ke Sabah selepas menerima berita kem4tian bapa.

“Ketika abang sulung telefon beritahu ayah sudah tiada, saya berada di gim ketika itu. Bayangkan dapat khabar mengejvt secara tiba-tiba, memang saya tak boleh nak percaya.

“Kemudian kami buat panggilan video dan melihat wajah ayah yang sudah tidak bernyawa… saya lihat mukanya tenang,” katanya ketika dihubungi mStar.

Noki yang berada di Kuala Lumpur ketika menerima khabar dvka itu pulang ke kampung halamannya pada awal pagi Sabtu.

Dia ketika dihubungi sedang dalam perjalanan menuju ke tanah perkvburan untuk proses pengebvmian arw4h bapanya.

 

Saya melihat mukanya tenang

NOKI K-KLIQUE

PENYANYI

 

“Sukar untuk saya gambarkan perasaan ketika ini. Inilah kali pertama saya merasai kehilangan orang terdekat.

“Sejak umur 30-an lagi ayah sudah berjalan menggunakan tongkat akibat sakit saraf. Dia juga sudah terlantar sejak beberapa tahun lalu namun tidak pernah pula ada s4kit lain seperti j4ntung atau mas4lah buah pinggang,” ujarnya.

“Saya hanya dapat tike balik ke Kota Kinabalu awal pagi tadi. Saya terus ke kawasan tanah perkvburan untuk urusan pengebvmian jen4zah,” katanya.

Bapa Noki tidak boleh berjalan sejak beberapa tahun lalu ak1bat s4kit s4raf.

Bercakap lanjut mengenai bapanya, Noki memberitahu kali terakhir mereka bertemu adalah pada sambutan hari raya lalu dan kali terakhir berbual menerusi telefon seminggu lepas.

Meskipun tidak mempunyai sebarang s4kit kron1k lain, Noki memberitahu arw4h sudah lama terl4ntar ak1bat mas4lah s4raf.

“Kali terakhir saya bercakap dengan ayah adalah minggu lepas. Jadi memang rasa amat sedih kerana tidak dapat berjumpa di saat-saat akhir hayatnya.

 

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: Satkoba

Be the first to comment on "“Saya melihat mukanya tenang” – Noki K-Clique kehiIangan orang tersayang, terkilan tak dapat bertemu buat kali terakhir"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*