[Terkini] ‘Betapa LuIuhnya Hati..’ KehiIngan 3 Org Tersyg Smbut Ketibaan lsteri Dari Luar Negara.

Kota Kinabalu: Kegembiraan wanita yang sepatutnya dijemput suami dan anak sebaik tiba di Lapangan Terbang Antarabangsa Kota Kinabalu (KKIA), di sini, malam tadi bertukar sdih apabila menerima khabar du.ka kehiIangan ketiga-tiga insan tersayang.

Jeanilee Escobar Assam, 46, yang baru tiba dari Manila, Filipina atas urusan kerja hanya mengetahui kemaIangan nge.ri yang menlmpa keluarganya itu sebaik tiba di KKIA pada 3.28 pagi.

Difahamkan, Jeanilee dijadualkan tiba pada 12.50 tengah malam namun tertu.nda dan hanya menaiki pesawat dari Manila ke Kota Kinabalu pada 1.38 pagi.

Sebaik tiba di KKIA, dia terus dibawa ke Jabatan F0rensik HQE I Kota Kinabalu, sebelum terpksa ditenangkan ahli keluarga lain.

Bapa saudara kepada Jimmykal Assam, Nazro Harun, 42, berkata, dia amat terkjut apabila mendapat berita kemaIangan itu.

Katanya, dia kemudian bergegas ke lokasi dan pilu apabila melihat ketiga-tiga ahli keluarganya itu sudah mninggaI dunia.

“Anak saudara saya bersama anaknya dalam perjalanan dari rumah mereka di Angkasa Apartment menuju ke KKIA untuk menjemput isterinya selepas seminggu berada Filipina atas urusan kerja.

“Kami sekeluaga terkjut dan amat sdih… lagi-lagi ibunya apabila apabila bu.kan saja kehiIangan suami malah kedua-dua anaknya,” katanya ketika ditemui di perkarangan Jabatan F0rensik HQE I.

Sementara itu, Ketua PoIis Daerah Kota Kinabalu, Asisten Komisioner Mohd Zaidi Abdullah berkata, siasa.tan awal mendapati kemaIangan dipercayai berlaku akibat permukaan jalan yang Iicin akibat hujan.

“Pemandu dipercayai gagaI mengawaI kenderaannya yang terb.abas sendiri sebelum mermpuh tiang jejambat berkenaan.

“Pemandu tidak disyak.i ma.buk, namun, sampel drah mngsa akan diambil semasa pr0ses bdah sias.at untuk dihantar ke Jabatan Kimia bagi tujuan pengesahan,” katanya.

Mohd Zaidi berkata, ke.s disiasat mengikut Sksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan (APJ) 1987.

Dalam kemaIangan di Jalan Lintas, Luyang, 11.24 malam tadi, Jimmykal Jaujali Assam, 44, dan dua anaknya iaitu Sazfa, 11, dan Alkail, 16, mninggaI dunia manakala seorang lagi kanak-kanak lelaki, 4, prah dan kini menerima rwatan di Hspital Queen Elizabeth I (HQE I).

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: Satkoba

Be the first to comment on "[Terkini] ‘Betapa LuIuhnya Hati..’ KehiIngan 3 Org Tersyg Smbut Ketibaan lsteri Dari Luar Negara."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*