[Terkini]’Akhirnya Jsadmu Ditmui..’HiIng Sjak 2 Hari Lalu Ktika Mmncing, Amir Ditemukn Iem@s

TEMERLOH: Seorang lelaki yang diIaporkan hiIang selepas dipercayai terjtuh semasa memancing di Sungai Semantan berdekatan Loji Air Semantan, Lanchang, di sini, Selasa lalu, ditemukan Iemas hari ini.

Pegawai Perhubungan Awam, Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Pahang, Zulfadli Zakaria berkata, myat Amiruddin Asyraf Mat s4m4n, 26 tahun, ditemukan Pasukan PenyeIamat di Air (PPDA) dan Unit K9 pada 10.28 pagi ini.

Menurutnya, seramai 55 anggota JBPM, poIis, Angka.tan Pertahanan Awam Malaysia dan Rela serta orang awam turut membantu dalam operasi mencari dan menyeIamat ($AR) yang memasuki hari kedua hari ini.

“Kita menemui mngsa kira-kira 1.5 kilometer dari lokasi kejadian.

“Myat dibawa keluar dari sungai terbabit untuk diserahkan kepada pihak poIis bagi tindakan selanjutnya,” katanya dalam satu kenyataan, hari ini.

 

Dalam kejadian Selasa lalu, mngsa bersama seorang lagi rakan terjtuh ke dalam sungai semasa melakukan aktiviti memancing di lokasi tersebut.

Pasukan bomba menerima makIumat jam 6.22 petang mengenai kejadian itu.

Bagaimanapun, saIah seorang daripada mereka, Yuhanif Abd Mushalleh, 32 tahun, berjaya diselamatkan k0mander operasi.

 

 

 

 

 

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: astro

Be the first to comment on "[Terkini]’Akhirnya Jsadmu Ditmui..’HiIng Sjak 2 Hari Lalu Ktika Mmncing, Amir Ditemukn Iem@s"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*