Bakal Pengantin Ajak Rakan Jadi ‘Bridesmaid’ Tapi Siap Minta RM500 Seorang

Bakal pengantin selalunya akan bersiap sedia membuat persiapan majlis perkahwinan beberapa bulan lebih awal kerana ada banyak hal yang perlu diselesaikan. Bagi pengantin perempuan pula, bridesmaid antara isu penting yang perlu dimaklumkan awal untuk memberikan masa kepada mereka melakukan persiapan seperti soal baju dan sebagainya.

Baru-baru ini, perkongsian dari seorang wanita ini menjadi tumpuan ramai apabila dia berkongsikan mesej perbualan di antara dia dan rakannya ini. Menurut perbualan itu, rakannya memberitahu akan berkahwin pada bulan Januari tahun hadapan dan memaklumkan berita gembira itu kepada wanita tersebut.

Pada awalnya, wanita itu turut sama gembira mendapat berita gembira itu dan pastinya tumpang bahagia dengan perkhabaran itu. Bukan itu sahaja, rakannya kemudian meminta wanita itu untuk menjadi bridesmaid semasa majlis perkahwinannya berlangsung nanti.

 

@aqilajohan I dont know la… #majliskahwinkaukan @zalinajenner ♬ Penang kalau hari2 macam ni – Bubih

Namun apa yang membuatkan ramai terkejut ialah bakal pengantin itu meminta bayaran sebanyak RM500 seorang untuk setiap rakan yang akan menjadi bridesmaid pada majlisnya nanti.

Menurutnya, bayaran tersebut adalah sebagai sumbangan dan ‘contribution’ untuk majlis perkahwinannya itu. Lebih memeningkan kepala lagi, bayaran itu juga tidak termasuk dengan baju yang perlu dipakai oleh para bridesmaid yang dilantiknya.

“I perlukan RM500 setiap seorang for contribution and baju bridesmaid on you. I cuma bagitau warna apa. Bila dah bank in, bagi resit eh babe ok.”

Perkongsian itu turut menerima pelbagai reaksi dari netizen yang turut sama terkedu melihat permintaan bakal pengantin ini. Malah ada yang menganggap agak keterlaluan untuk bakal pengantin itu meminta wang daripada bridesmaid untuk majlis perkahwinannya sendiri.

“Ni kawan ke scammer.”

“Kalau bagi colour code ok jugak tapi RM500 macam nak order baju nikah dah.”

“Lah tiber nak kena contribute.”

“Selamba je dia mintak.”

 

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

Sumber: Satkoba

Be the first to comment on "Bakal Pengantin Ajak Rakan Jadi ‘Bridesmaid’ Tapi Siap Minta RM500 Seorang"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*