‘Tuhan Tarik Nikmat’ Selepas 6 Tahun, Sharifah Sakinah Dedah Sesuatu Dah Jadi Pada Dirinya

Seperti mana yang kita telah ketahui, pelakon Sharifah Sakinah kini dalam raw4tan untuk peny4kit Attention-Deficit Hyperactivity Disorder atau ADHD yang dihid4pinya. Pengh1dap peny4kit ini kebiasaannya mengalami masalah kurang daya tumpuan dan hiperaktif. Disebabkan g4ngguan yang dihadapinya itu, Sakinah mengambil keputusan tidak memandu kereta kerana sering h1lang fokus.

Menerusi posting terbarunya di Instagram, Sakinah berkongsi sebuah foto gambaran bagaimana ris1ko bagi seseorang yang mengh1dapi ADHD sekiranya memandu.

 

 
 
 
 
 
View this post on Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Sharifah Sakinah Al-Khaired (@sharifah_sakinah)

Tujuannya berkongsi hal ini bagi menangkis d4kwaan orang sekeliling yang melabelkan dirinya terlalu manja dan malas kerana tidak mahu memandu.

“Orang ramai tidak faham apabila saya memutuskan untuk TIDAK MEMANDU lagi. Saya boleh memandu dan mendapat lesen yang sah malah saya dah memandu selama 6 tahun. Tapi orang hanya melabel saya sebagai malas atau manja.”

“Masa memandu tak boleh nak fokus, berangan, cuai, makin tua makin paranoid, anxiety semua ada. Naik grab or minta orang lain drive is a better choice walaupun tak convenient. Duduk jadi passenger pun drama. Ia hanya pilihan yang lebih bertanggungjawab. Tuhan tarik nikmat bebas driving ke mana-mana tapi takpalah ada hikmahnya, ada rezeki lain.”- tulisnya di Instagram.

Foto: Instagram @sharifah_sakinah

Terdahulu, Sakinah memberitahu telah pun menyedari peny4kit itu selepas tamat persekolahan. Katanya lagi, dia mempunyai masalah untuk memberikan tumpuan dan sukar untuknya fokus dalam melakukan tugasan harian walaupun hanya untuk berbual panjang.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: murai

Be the first to comment on "‘Tuhan Tarik Nikmat’ Selepas 6 Tahun, Sharifah Sakinah Dedah Sesuatu Dah Jadi Pada Dirinya"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*