‘Senyuman Terakhlr Ayah..’ Anak Sbak Ayh Prgi Terlalu Cpt, lsteri Cerita Dtik Kjadian.

 

Melaka: “Saya sngkakan suami dapat diseIamatkan, namun Allah lebih menyayanginya,” kata Noraida Che Nor, isteri kepada arwh angg.ota b0mba yang Iemas dibawa aru.s d.eras dalam kejadian di Kampung Sungai Pu.tat, di sini, semalam.

Noraida, 39, berkata, dia mengetahui lnsiden menlmpa suaminya Pegawai B0mba Kanan (PBK) II Mohd Diya Che Jusoh, 46, daripada kenalan yang bertugas di Hspital Melaka.

Kata ibu kepada empat anak itu, walaupun dimaklumkan suaminya berada dalam keadaan kr1tikal namun dia amat berharap suaminya dapat diseIamatkan.

“Ketika saya tiba di hspital suami sudah tldak se.darkan diri dan bergntung kepada aIat bntuan pernfasan.

“Tldak dapat saya bercakap dengannya kerana lngatkan dia dapat diseIamatkan,” katanya ketika ditemui di Tanah Perkburan Islam Kampung Krub0ng, di sini, hari ini.

Menurut suri rumah itu, tlada sebarang peru.bahan ditunjukkan suaminya malah berslkap seperti biasa.

“Ketika keIuar rumah semalam sebeIum ke tempat kerja pun dia seperti biasa tetapi anak perempuan ada beritahu saya kenapa ayahnya selalu tersenyum dan tldak te.gas seperti selalu.

“Malah, semalam arwh juga se.mpat membawa anak kedua kami ke Pu.sat Pemberian Vksin (PPV) untuk menerima su.ntikan vksin C0vld-19,” katanya.

Noraida berkata, suaminya yang sudah berkhidmat lebih 20 tahun sebagai bomba ada berk0ngsi rasa gembira apabila dia dinaikkan pangkat baru-baru ini.

Allahyrham Mohd Diya mninggaIkan empat cahaya mata Muhammad Daniel Hakime, 18, Nurul Ain Balqis, 16, Muhammad Danish Hakim, 12, dan Nurul Anisah Ilya, 9.

TerdahuIu, media meIaporkan, anggo.ta BaIai Bomba dan PenyeIamat (BBP) Melaka Tengah tldak se.darkan diri selepas dibawa a.rus der.as di Kampung Sungai Pu.tat, mninggaI dunia awal pagi ini.

Pengarah Jabatan Bomba dan PenyeIamat Malaysia (JBPM) Melaka Abu Ba.kar Katain berkata, Mohd Diya Che Jusoh, 46, disahkan meninggaI ketika menerima rwatan di Zon Merah, Jabatan Kecema.san dan Trau.ma Hspital Melaka.

Al fatihah

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: hm

Be the first to comment on "‘Senyuman Terakhlr Ayah..’ Anak Sbak Ayh Prgi Terlalu Cpt, lsteri Cerita Dtik Kjadian."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*