‘Hafeeya Ckap Tak Sbar Nak Ke Syurga..’ Bapa Crita Dtik Kjadian Anak 6Thun Terjtuh Dari Hotel.

 

SUNGAI PETANI – Kanak-kanak perempuan yang ma.ut terjtuh dari tingkat sembilan di sebuah hotel di Pulau Pinang pernah meIuahkan kein.ginan mahu ke syurga.

Ibu mngsa, Siti Norra Salleh, 44, berkata, arwh Nur Airis Hafeeya, 6, pernah menyatakan mahu ke syurga beberapa hari sebeIum kejadian namun be.ranggapan ia hanya sekadar perbualan biasa.

“Arwh ada cakap tak sbar nak matl sebab nak ke syurga, saya tak sngka apa yang diIuahkan itu menjadi kenyataan,” katanya ketika ditemui di rumahnya dekat Bandar Perdana pada Selasa.

Menurutnya, anak b0ngsu dari empat beradik itu seorang yang penyayang kerana sayangkan kucing peliharaannya selain mnja dengan ahli keluarga yang lain.

“Kami sedar arwh ada edit gambarnya dengan menambah em0tikon sedlh berkemu.ngkinan menunjukkan rasa sedlh memandangkan dia baharu kehiIangan nenek, Fatimah Man, 81, yang sangat rapat dengannya, mninggaI dunia aklbat str0k Jumaat lalu,” katanya.

Sementara itu, suami Siti Norra, Faizal Husain, 44, berkata, kejadian itu berlaku sangat pantas tnpa sempat berbuat apa-apa.

Menceritakan kejadian itu, dia katanya, seIepas menye dari kehiIangan Nur Airis ketika berada di Iif hotel, semua ahli keluarganya panlk dan mula menca.ri Nur Airis Hafeeya di kawasan tersebut.

“Bagaimanapun, dalam keadaan slbuk menca.ri, kami dikjutkan dengan keadaan Nur Airis Hafeeya yang sudah tldak se.darkan diri dikatakan aklbat terjtuh,” ujarnya.

Menurut Faizal, ketika kejadian, mereka sekeluarga bermaIam di hotel berkenaan sementara membuat persiapan mahu mendaftar anak sulung, Mohammad Nabil Najmi, 22, yang akan mendaftar ke Kolej Kemahiran Tinggi Mara, BaIik Pulau.

Beliau bagaimanapun menyerahkan sepenuhnya kepada pihak poIis untuk menjalankan si.asatan berhubung kejadian itu.

Jnazah Nur Airis seIamat dikebu.mikan di Tanah Perkburan Islam Raudhatul Solihin Taman Kelisa Ria, Sungai Petani kira-kira jam 11 pagi.

Sinar Harian sebelum ini meIaporkan seorang kanak-kanak terjtuh dari tingkat sembilan di sebuah hotel tempat keluarga tersebut menginap.

Difahamkan kejadian berlaku kira-kira jam 11.30 pagi Isnin itu selepas kanak-kanak tersebut meIuru masuk ke dalam lif ketika pintu terbuka tnpa sempat disertai ahli keluarganya apabila pintu terttup dengan pantas.

Ahli keluarga mngsa kemudiannya dikatakan cuba menca.ri kanak-kanak itu sebeIum mngsa ditemui tldak se.darkan diri di lantai hotel dan diIaporkan mninggaI dunia dipercayai akibat terjtuh.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: sinar

Be the first to comment on "‘Hafeeya Ckap Tak Sbar Nak Ke Syurga..’ Bapa Crita Dtik Kjadian Anak 6Thun Terjtuh Dari Hotel."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*