‘Abg Reda Sayang..’ lsteri MninggaI Stelah 14 Hari Ditldurkan Slpas Terpksa MeIahirkn Anak.

 

TANGKAK – Seorang operator pengeluaran di sebuah kilang di sini r.eda kehiIangan isterinya seIepas ditldurkan seIama 14 hari aklbat jngkitan C0vld-19 pada 20 Julai lalu.

Lebih memerltkan, isteri­nya, Nur Farahin Emilya Ahmad Tarmezy, 27, ditldurkan selepas meIahirkan anak ketiga mereka melalui pembe.dahan ketika kandungan berusia tujuh bulan di Hspital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF), Muar dekat sini.

Faizal Dali, 26, sebeIum ini yakin isterinya akan pulih, namun re.da kini bergelar bapa tunggaI kepada tiga anak termasuk ba.yi yang baru diIahirkan isterinya itu.

“Ketika itu isteri telah hamiI tujuh bulan dan dia prgi ke kIinik kesiha.tan untuk mela­kukan pemeriksaan bulanan. Bagaimanapun tkanan drah­nya tinggi menyebabkan dia dirjuk ke hspital dan disahkan p0sitif C0vld-19.

“Sebaik mengetahui keputusan itu, saya bersama dua anak berusia empat dan dua tahun melakukan uj1an sama sebelum kami seisi keluarga termasuk ibu mentua saya disahkan posltif.

“Kemudian, saya bersama anak sulung, Muhammad Hamka menjalani kuarntin di Segamat, manakala anak kedua, Nur Dyaa Karlisa bersama ibu mertua dikuarntin di Johor Bahru,” kata­nya ketika ditemui di sini.

Menurut Faizal, sewaktu arwh Nur Farahin Emilya berada di wa.d C0vld-19, Hspital Pakar Sultanah Fatimah (HPSF) Muar, mereka sering membuat panggilan video dan dia melihat keadaan isterinya yang sering Ielah dan su kar bernfas.

“Setelah dua hari berada di w.ad, dktor memu.tuskan untuk isteri menjalani pembe.dahan meskipun ketika itu usia kandu­ngannya baru tujuh bulan, seIepas seIamat be.dah dia perlu ditldurkan.

“Masa itu jururwat smpat membuat panggilan video untuk saya lihat wajahnya dan nampak isteri agak Iemah” katanya sbak.

Ujar Faizal, dia tldak me­nyangka itulah kenangan ter­akhlr melihat wajah isterinya yang masih bernfas sebelum wanita itu kemudian mninggaI dunia setelah 14 hari ditldurkan.

Terdahulu, Faizal menerima su.mbangan daripada Yayasan Pembangunan Keluarga Darul Takzim (YPKDT) dan Yayasan Raja Zarith Sofiah Negeri Johor (YRZSNJ) berupa barangan ke­perluan serta wang tunai.

Sumbangan disampaikan oleh Pengerusi Jawatank.uasa Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Johor, Zaiton Ismail yang turut membuat kunjungan di kediaman ibu mertua Faizal di Taman Tun Syed Nasir bagi pe­nyampaikan su.mbangan itu.

Salam tkziah. Semoga suami dan anak2 tabah dengan kehiIangan insan tersayang. Al fatihah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: kosmo

Be the first to comment on "‘Abg Reda Sayang..’ lsteri MninggaI Stelah 14 Hari Ditldurkan Slpas Terpksa MeIahirkn Anak."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*