Tahniah! Renggo Arrow Kahwin Kali Ketiga, Isteri Dedah Macam Mana Dia Cari Renggo

 

Kuala Lumpur: Penyanyi Renggo Arrow, 52, mengesahkan sudah berkahwin buat kali ketiga selepas melangsungkan pernikahan dengan Hairoliza Hanafi, 44, pada 22 September lalu di Masjid Kampung Pulau Lima, Pasir Puteh, Kelantan.

Renggo atau nama sebenarnya Mohd Zain Ramli berkata, dia mengenali Hairoliza yang berasal dari Kuching, Sarawak selama beberapa bulan sebelum mengambil keputusan berkahwin.

“Kami hanya kenal melalui alam maya saja sebelum ini. Hairoliza yang juga peminat kumpulan Arrow sering bertanya khabar kesihatan saya yang kerap keluar masuk hospital kerana mas4lah j4ntung bengk4k dan ber4ir pada 1 April lalu.

Dia juga banyak beri sokongan moral sepanjang menghadapi PKP (Perintah Kawalan Pergerakan) lalu. Kami rajin bertukar-tukar pendapat. Selepas lima bulan berkenalan, kami terus ke fasa seterusnya di mana dalam masa sebulan itu saya cuba mengenali hati budinya lagi.

“Sepanjang perkenalan, tiba-tiba hati saya terdetik mungkin ini jodoh saya. Ada juga saya mengusik dia, kalau setuju nak nikah datanglah Kelantan,” katanya kepada Harian Metro.

Menurutnya, dia tidak menyangka Hairoliza betul-betul datang dan serius mahu berkahwin dengannya. “Selepas itu, saya uruskan segala-galanya urusan perkahwinan dan kini kami sudah selamat bergelar suami isteri,” katanya.

Renggo Arrow kini suami Hairoliza – BebasNews

Renggo sebelum ini pernah berkahwin dengan wanita Thailand dan dikurniakan dua anak, manakala perkahwinan keduanya dikurniakan lima anak.

Hairoliza pula belum pernah mendirikan rumah tangga disebabkan komitmen bekerja.

Renggo kini menguruskan kedai makan dan kini menetap di Kampung Sungai Petai, Pasir Puteh.

Dia tertarik dengan Hairoliza kerana mempunyai ciri-ciri yang diinginkan pada seorang wanita.

“Saya yakin dia jujur dan merendah diri orangnya. Saya memang suka dengan wanita sebegini. Isteri saya seorang yang kelakar dan ada nakalnya. Saya memang impikan isteri yang menghiburkan, bukannya yang senyap atau pendiam serta membosankan,” katanya.

Hairoliza pula mengakui dirinya peminat Arrow dan Renggo sejak sekian lama serta sudah lama cuba menjejaki Renggo di Facebook.

“Mungkin sudah jodoh, akhirnya saya berjaya menjejaki Facebook Renggo tahun ini,” katanya yang bekerja di Perbadanan Pembangunan Perumahan di Kuching.

Renggo yang pernah menyertai Kilauan Emas 4 pada 2014 dan mendapat tempat kedua pernah mengenali beberapa wanita lain, namun tiada jodoh untuk berkahwin.

Dia yang mendapat restu anak-anak berharap perkahwinan ini adalah kali terakhir buat dirinya dan kekal hingga ke akhir hayatnya.

Berita sebelum ini,

PERPIS4HAN dengan bekas isteri tercinta, Roshila Muhd, 37, yang dikahwini lebih 18 tahun membuatkan Renggo Arrow,51, membawa diri ke Kelantan. Kampung Sungai Petai, Pasir Puteh,Kelantan menjadi pilihannya setelah dipelawa bapa saudaranya untuk pindah ke sana.

“Dulu saya tinggal di Puchong dan wang hasil kemenangan program Kilauan Emas saya gunakan membuka gerai roti canai. Tak sangka saya bercer4i dan perp1sahan ini buat saya tidak sanggup lagi tinggal di Kuala Lumpur. Frust dan boring dengan hidup saya berkenalan dengan gadis Terengganu. Kami dan plan nak kahwin tapi disaat akhir baru kami sedar tiada keserasian dan persefahaman antara kami.

“Bila dipelawa bapa saudara saya terus pindah ke Kelantan untuk bertukar angin. Lagipun memang saya dah tak boleh lagi tinggal di Kuala Lumpur bila teringat kenangan-kenangan indah dan susah senang bersama bekas isteri,’’ kata Renggo atau nama sebenarnya Zain Ramli yang baru setahun lebih bercerai.

Perkahwinan pertamanya bersama wanita Thailand, Renggo dikurniakan dua orang cahaya mata.

Perkahwinan keduanya, Renggo dikurniakan lima orang cahaya mata. Kini empat orang anaknya mengikut Renggo berpindah.

Nurfarhan (13), Nur Syaheed (10), Nur Izara Sabrina (6) dan Nur Airis Ariana (4).

Renggo menambah,”Saya cukup menghormat! bekas isteri saya dan kami berpisah secara baik. Kini saya nak buktikan dan cabar diri bahawa saya juga mampu memelihara anak perempuan yang masih kecil.

“Saya juga doakan bekas isteri saya dapat mencapai impian yang diingininya dan semoga cepat bertemu jodoh dengan lelaki yang lebih baik daripada saya.’’

Kedai Roti Canai Viral

Walaupun baru 21 hari beroperasi namun Kedai Makan Santai Renggo Arrow yang hanya menyajikan hidangan roti canai tetap mendapat sambutan luar biasa peminat dan rakan artis.

“Sebelum ini saya bawa diri kononnya nak menyorok…ialah kita dah frust dengan sesuatu..so nak cari tempat yang aman. Tapi tak sangka. Sejak kedai viral ramai yang datang beri sokongan termasuk orang kampung, rakan artis dikir dan orang kenamaan.

“Alhamdulillah, sehari saya boleh jual roti canai antara 300 hingga 350 keping sehari. Itu je yang mampu saya tebar sebab tak ada pembantu yang mahir. Malam bila roti dah nak habis dan ada masa saya akan buat live show untuk peminat yang makan dikedai,’’ kata Renggo mengenai kedainya yang dibuka pada setiap hari dari jam 4 petang hingga 10 malam

Kini Renggo juga dalam perancangan untuk mempelbagaikan lagi menu masakan panas dikedainya yang mempunyai ruangan berhawa dingin.

Menyentuh mengenai bidang nyanyian, Renggo menambah, dia masih lagi mendapat tawaran mengadakan persembahan di merata tempat.

“Ada tawaran buat album daripada orang perseorangan namun saya belum lagi memberi kata putus. Begitu juga dengan gang dikir barat yang ajak saya join mereka buat album. Saya tak ada masalah nak nyanyi lagu loghat Kelantan kerana saya membesar selama 22 tahun di Kelantan sebelum keluarga berpindah ke Taiping, Perak.

Bekas artis naungan FMC ini pernah menghasilkan 13 buah album. Antara lagu popularnya, Terimalah Sayang, Haruskan Kita Berpisah, Sendu Di Hatimu Rindu Di Jiwaku, Niat Hati Tak Nak Berpisah dan Aku Tak Marah.

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: HM

Be the first to comment on "Tahniah! Renggo Arrow Kahwin Kali Ketiga, Isteri Dedah Macam Mana Dia Cari Renggo"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*