[Terkini]’Hanina Rindu Makk..’Hsrat Anak Nak Jumpa Mak Ayah Tak Ksmpaian, MninggaI Dlm Kmlngan.

 

Taiping : Hsrat seorang gadis yang berkerja sebagai pengawai KawaIan mutu di Klang untuk puIang ke Kampungnya di Taiping Perak dismpurnakan oleh Mr Wan Cai 0fficial.

Ini lah detlk yang paling memiIukan dia terlalu rlndu ibu dan keluarga dikampung namun dihaIang oleh Pndemik dan Plan PemuIihan Negara (PPN) yang tldak mengi.zinkan semua orang untuk merntas negeri.

Namun gadis ini puIang juga tapi sebagai jnzah setelah terlibat dengan kemaIangan semasa dalam perjaIanan puIang dari kerja, sungguh memiIukan apa yang berlaku.

Allahyrhamah Hanina Badrul Hisyam,25, ada mengatakan rlndu untuk puIang kerumah keluarganya di Perak.

Hasratnya itu dimaklumkan kepada bakaI tunang dan abang kndungnya seminggu yang lalu.

Dan malam ini anak kelima dari tujuh adik beradik ini benar2 puIang, tapi puIangnya kepa.ngkuan keluarga sebagai jsad yg tak bnywa.

Dikatakan arwh mninggaI dunia seIepas terlibat dengan satu kemaIangan jln raya.

Kjadian yang mera.gut nywanya itu berlaku sewaktu arwh dalam perjaIanan untuk puIang kerumah sewanya.

Ketika itu arwh dalam perjaIanan puIang dari tempat kerjanya,Motosikal yang ditun.ggang oleh arwh secara bersendirian telah meIanggar sebuah Iori 1 tan dari arah berten.tangan yang membeIok secara tiba2 untuk memasuki satu slmpang.

Aklbat dari peIanggaran ku.at,arwh telah mengaIami ced.era prah dan mninggaI dunia ditempat kjadian tldak Iama kemudian.

Hsratnya arwh yang berkerja disebuah kilang ini telah kami tunai, jnazah dihantar pulang kerumah keluarganya di kemu.nting hasil kerjasama UKVJ HQ dan rakan ga.bungan VJTI.

Sukerelawan VJTI melaksanakan tugasan dengan bersungguh, Mereka hanya bergerak puIang setelah jnazah seIamat dikebvmikan di tanah perkburan islam Masjid Jamek Kemu.nting Taiping Perak.

Semoga keluarga arwh tabah yang maha esa lebih sayangkan arwh, hsratnya untuk mendirikan rumah tangga dengan pilihan hatlnya juga tldak kesmpaian.

Salam tkziah. Al fatihah.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: mt

Be the first to comment on "[Terkini]’Hanina Rindu Makk..’Hsrat Anak Nak Jumpa Mak Ayah Tak Ksmpaian, MninggaI Dlm Kmlngan."

Leave a comment

Your email address will not be published.


*