“Adakah ini kali terakhir saya tatap wajah tersayang?” – Aishah

PENGALAMAN dijangk1ti c0v1d-19 kira-kira sebulan lalu benar-benar meng1nsafkan dan meninggalkan kesan cukup mendalam buat penyanyi Aishah.

Kata Aishah atau nama sebenar Wan Aishah Wan Ariffin, 56, dia masih teringat detik menakvtkan semasa dibawa menaiki ambulans kerana terbayangkan mungkin itu pertemuan terakh1rnya dengan keluarga.

“Hari ini cukup sebulan sudah sejak saya disahkan pos1tif c0v1d-19. Sebulan lalu, selepas 10 hari demam mula merasakan pernafasan semakin sus4h. Allah SWT saja yang tahu perasaan saya ketika itu.

“Saya masih ingat ingat detik pintu ambulans ditutup dan wajah anak-anak saya semakin jauh bila ambulans bergerak.

“Ketika itu saya cukup takut dan tertanya-tanya sama ada inikah kali terakhir saya akan menatap wajah kesayangan ini,” katanya menerusi laman Instagram pada Khamis.

aisha 1

Aishah dimasukkan ke hospital selama dua minggu.

Penyanyi lagu Janji Manismu disahkan pos1tif c0v1d-19 pada 31 Ogos lalu selepas menjalani ujian calitan di sebuah pusat perub4tan swasta.

Dia dikejarkan ke Hospital Ampang, Selangor dan menerima raw4tan selama dua minggu berikutan paras oksi1gen meros0t.

Sementara itu, Aishah berkata c0vid-19 bukan sahaja memberi kesan kepada kesihatan tubuh, malah turut mengg4nggu emosi dan ment4l pesak!t.

Ia bukan sekadar dem4m sels3ma biasa, ia peny4kit yang mem1sahkan kita dari orang yang kita kasihi!

AISHAH

PENYANYI

Ini kerana mereka yang dijangkiti perlu kuat mel4wan v1rus itu sendirian tanpa sokongan keluarga terdekat.

“Ia bukan sekadar dem4m sels3ma biasa, ia peny4kit yang memisahkan kita dari orang yang kita kasihi… apabila terk4par di atas katil hospital baru kita sedar bahawa kita menghadapi bukan saja penyak1t yang g4nas tetapi menghadapinya berseorangan.

aishah 2

Aishah dan keluarga sudah terima vaks1n.

“Bagi saya itu yang paling par4h, tangan saya ni dah leb4m biru dicvcuk untuk dapatkan d4rah dan masukkan ant1biotik… itu saya boleh pasrah tapi paling menger1kan berhadapan dengan penyaki1t ini berseorangan dir4wat oleh total stranger (orang tidak dikenali),” ujarnya.

Dalam pada itu, Aishah turut menasihati mereka yang sedang berdepan jangk1tan c0v1d-19 supaya berwaspada dengan keadaan kes1hatan tubvh dan segera ke hospital jika keadaan semakin mer0sot.

“Yang paling penting jangan l4mbat ke hospital sekiranya oksigen level anda turun melepasi 94 peratus.

“Ini sangat kritikal yang akan menentukan keupayaan mel4wan v1rus ini. Terima kasih di atas doa dan sokongan moral selama ini. Jaga diri semua,” katanya.

 

 

Apa Pendapat Anda? Dah Baca, Jangan Lupa Komen Dan Share Ya. Terima Kasih!

Jom Like Page Kami Juga Di Facebook Pisang Daily

sumber: Mstar

Be the first to comment on "“Adakah ini kali terakhir saya tatap wajah tersayang?” – Aishah"

Leave a comment

Your email address will not be published.


*